Search This Blog

Thursday 14 August 2014

RUANG TAMU : Bapak gajah dah sampai!

Assalamualaikum.
Huh, mood raya dah habis dah sebenarnya.
Teringin sangat mak update.
Tapi ada je halangan, heh..
Hari ni gagah jgk update by mobile.
Kalau tunggang terbalik, mcm x terurus tu, minta maap la.

Banyak sangat cerita dok terpendam dlm otak ni.
Nak tidur pun susah, asyik dok pikir je..
Kalau ikut tajuk entri, memang pelik la bapak gajah kat ruang tamu kan..
Of course la bkn gajah betoi, hihi..

Ni cerita pasal misi yg ketiga saya.
Untuk kelengkapan Rumah.
Selesai dah.
Punya la lama dok tangguh, setahun la jugak.
Huhu, bajet punya pasal.
Tapi Alhamdulillah, skg dh settle.
Tapi ada sedikit pelik, dan rasa mcm xpatut jek..
Rumah kecik je mcm xpadan dgn sofa, huahua..


Tak terfikir plak nak ukur saiz Rumah sendri dgn sofa.
First time kot, xtau la plak kna kira tu semua.
Masa tu ada ekspo perabot, saja la jln2 tgok cuci Mata.
Sambil tu ada jgk dok fikir nk usha sofa.

Yg saya target masa tu nk fully fabric.
Fully washable.
Dan design pn yg simple je.
Kusyen yg straight je, xmau lekuk2.
Plannya klu esok2 ada bajet, saya rajin, boleh jahit sendri sarungnya kan..
Mesti nak tukar2 ikut tema kan ..
Huh, bajet Hati besaq betoi, haha.

Berangan saja pun xpa la..
Bkn kena byr pn kan...

Sebetulnya, sofa ni sampai sblm raya.
Tapi masa diorg call, enSuami xjawab, mungkin dlm kelas kot.
Lepas raya, baru saya tya semula.
Maklumlah, sblm raya kisahkan nk raya, nk blk Kedah lagi.
Jd xla ralat sgt xda sofa kt rumah.
Bkn beraya kt cni pn, xda org nk dtg pun.

Bila sampai je Lori, driver minta keluarkan kereta, nk masuk Lori.
Punya la terketaq habis, dh lama xdrive keta sejak bsalin.
Dgn Hafni lg dok nangis, xleh nk Lepas, heh..
Selesai parking, dia ckp pintu rumah ada besaq lg x?
Xmuat ni sofa nk masuk.

Kena gaya driver tu pn org Kedah jgk.
Hilang sket kekejangan, blur pn ada jgk masa tu, isk xtau nk kata laa.
Mcm xcaya je, sungguh ka besaq.
Nasib la ada sliding door kt tepi teres.
Tu pun, dua pintu je.
Memang muat2 lah..
Dia kata nsb baik muat, klu x, km bawak blk arr..
Hah???

Sebelum ni, ruang tamu kosong.
Saya biar camtu je, xda buat apa2.
Nasib baik ada jgk karpet, masa rumah sewa dulu.


Kalau ada org dtg, mmg dok bersila kat karpet tu je la.
Sempat gak klik masa dok kosong, walaupun dah ada satu sofa yg dh selamat masuk.
Jadi, selepasnya mmg penuh dah rumah ceq, separuh.
Separuh lg, selepas sliding door dan trus ke dinding toilet.
Lepas pasang semua, rasa semacam je tengok rumah sendiri.
Tapi OK la asbab dh penuh, tak yah lg nk tambah apa2 brg sampingan, huh...
Saya pun xpandai nk hias sgt.
Usha2 rumah org je Cari idea, haha.
Setakat ni dh ada beberapa idea nk buat.
Tunggu masa je nk jd realiti.
Bila tu, xtau la nk hbq.
Setakat 2 minggu bersofa ni, selasa lepas dh tambah satu aksesori penyeri.
Tu pun fikir sebab ruang tu, xdapat dicapai oleh Hafni.
Jadi sangat lah sesuai letak water fountain tu.
Dah lama beli.
Ada juga tempat nk pasang.
LEGA....
Ni kat bhgn penjuru antara dua sofa yg bertemu.
Mmg saya tolak rapat.
Xda ruang nk mencelah.
So, hafni xbo nk main2 air dan kolam tu.
Selamatttt...
Sebenarnya tetiba dpt nama gajah sbb enSuami saya la panggil dia gajah.
Lepas saya Watsap gambar sofa kt dia..
Saya rasa mmg sofa bapak besaq kan..
Cuma saya je terkejut xsangka.
Keadaannya ank JD mcm ni.
Kita mesti jd xsuka, klu rumah jd sempit kan..
Itu je yg buat saya blur tu.
Tapi saya mmg terlupa langsung yg sofa ni kita bo request nk 1+2+3 atau 2+3 saja atau 3+1 ka kannn
Kira ikut suka dan kesesuaian lah kan..
Mmg xingt lgsung...
Tp kira OK kot BG saya sbb pakej lengkap 1+2+3, dgn harga RM 3100.
Saya tengok ada orang 2+3 pun dah RM 4K lebih.
Tapi jenama lain la...
Saya punya COLICO Mavi's Design.
Penah dgq????
Saya pun first time.
Nasib baik enSuami saya puas Hati.
Sbb kusyen dia best, besaq, sedap nak tidoq, hehh....
Kalau tak, mcm2 komplen dia.
Silap xamek sofa kulit....
Silap xamek L-shape...
Silap xamek 2+3 je....
Aishhhhhh
Sabaq je lah...
Dia kata nk tukaq sket susunan sofa ni.
Mcm xsyok je ada sofa kt dinding DPN pintu tu..
Selalu laluan tu sesuai kosong, senang org nk lalu.
Entahlah xleh fikir lg stkt ni..
Karpet je mcm xmasyukk sgt.
Tp kdg2 mcm OK jg, ada kontra.
Ye takkk
Dh ada idea pasal karpet ni.
Nk beli baru, mcm xkan kot.
Saya mcm xminat nk berkarpet.
Baru guna setahun lebih, kaki saya dh gatal2.
EnSuami dh keluar jemur, n siram air, still gatal lagi.
Kulit ni mmg xtahan kot, sensitip sket.
Ke salah Cara penjagaan karpet???
Saya pun x Google lg PSL ni.
Tp dh ada idea baru.
Nanti nk Cuba dulu.
Mcm mudah dan sesuai jek...
Kalau jadi, Kita story lain kali ek..
*Sory cerita mcm tgantung xbergambar. Ada 2,3 keping OK la ek. Ada problem sket kt mobile ni. Xnk amek masa lama2. Takut penat dok taip, kang hilang plak, menangis xberlagu ceq.. Bye..

2 comments:

  1. cantik sofa tu.. besar, mesti syok duduk kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn syok duduk je kak Yah, enSuami siap tidoq lena lg, hihi...

      Mekasih, first time beli, Alhamdulillah.

      Delete

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers