Search This Blog

Monday 13 January 2014

Pendapatan hari ini... ngeh ngeh....


Assalamualaikum....

Dua hari lepas, tengok kakak ada update status kat FB, katanya "Asal je basuh baju, ada duit dalam mesin... rezeki2..hehe.
Siap ada not RM100 tuh...
Siap kawan2 dia tanya mesin jenama pe lg, tak bleh blah...
Saya baca pun boleh tergelak...
Dah tau dah sape nye keje...

Mesin basuh rumah sape2 pun camtu la kan...
Mesti nye ada bendasing tertinggal kt mesin..

Saya punya cerita ni, hal Sabtu lepas..
Pagi tu sebelum balik Sekinchan, sempatlah basuh baju dulu.
sedang dok sarapan, mesin ni mengamuk bukan main, gedumdam gedumdam...

sampaikan kitorang yang tengah makan pun boleh terkejut.
Apehal tuh?
Saya nak cakap, ade la mende yang xkena tu, tak terkeluar...
Asbab enSuami mmg dok anti kat mesin ni, sebab kadang2 dia buat hal..
Tapi saya xmau tukar baru lagi, sebab mesin ni masih mampu untuk keringkan pakaian kami anak beranak, sabar la sket je...

Lagipun saya basuh baju semasa saya memasak di dapur.
jadi bolehlah pantau mesin ni smpai habis kerja dia...
Nak beli baru? tunggu la sampai dia nazak sesangat, baru tukar yang besaq lagi, heyhey...

Dah siap tu saya angkat la baju masuk bakul.
time angkat tu, klu rajin, saya kelaskan siap2 kain pelikat-kain batik, tshirt-baju-tudung, last baju anak.
kalau time malas, just angkat satu2, sebab nak leraikan gumpalan baju dalam mesin. baju anak tetap last sekali, sebab kecik2...

Akhirnya pagi ni, ini yang saya dapat....
Tudiaaaaaaaaaaaa....


Ini la asbabnya mesin saya mengamuk rupanya.....
Siap ada kad atm lagi...
Mula nampak yang bawah je....


Sekali tengok, ada sekeping lagi tersangkut kat bahagian atas..
Dahsyat betul....


Selalu kalau sikit2 tu, saya amek je masuk tabung saya n anak....
tabung enSuami, saya biar kosong, ahhaaaa...
Dia banyak duit dah kot, asyik letak merata2 je....

Saya snap gambar2 ni, pi tunjuk kat dia.
"Pendapatan hari ini sebab basuh baju, siap ada kad lagi, boleh la amek duit bila2 pn" lol...
Sape nye keja nih?
Seingat saya saya cek dulu semua poket pakaian dia kalau saya yang amek nak basuh.
Last tu, baru dia teringat, sebab malam tadi amek duit lepas balik dari masjid.
Baju terus masuk mesin, ni la jadinya.
Alasan, LUPA....
kesimpulannya, bukan salah MESIN, salah MANUSIA, ye tak....

Tengah dok sangkut kat hanger, jumpa lagi sehelai, terselit kat kain pelikat.
ni kes atm dh habis not rm50 la ni, semua kuar rm10.
kalau ada sehelai je, boleh gak masuk poket.
tapi kali ini, saya amek rm1 not baru saje...
simpan nak buat duit raya, hihihi.....

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers