Search This Blog

Wednesday 17 April 2013

Boleh plak hang mengumpat customer depan customer nooo...


Tadi, pi kedai kain kat Warta tu.
Semangat nak beli kain tu...
Nak pakai hari Sabtu ni... 

Siap bawak kain contoh nak matching color koooooot...
Satu kaler hijau apple green tu, bawak baju tshirt enSuami beli masa Save Gaza tu..
Sebab Sabtu nanti semua Nisa' pakai tshirt kaler hijau epal..


Saya xsuka pakai tshirt labuh.
Rasa macam tshirt tu melekat kat punggung, wowwwww...
Jadi kalau orang lain pakai tshirt labuh, saya pakai blaus la.
Atau pun macam mini jubah aka jubah seluar.
Satu lagi kaler, kaler biru langit.
Mulanya nak cari biru pastel [biru pastel lagi, ntah la kemaruk plak skg ni]
Tapi nanti pk nk kena beli tudung baru lak, sebab belum penah ada kaler ni lagi..

Oopps, saya tedetut sket nak beli tudung banyak2...
Takut membazir lak.
Jadi amek tudung biru langit, yang baru ada 1 baju kaler tu.

Untuk 2kaler tu, saya beli 2m masing2.
Sebab nak buat baju je..
Pakai jalan2 dengan seluar atau skirt/kain.

Almaklumlah dah lama x p kedai kain tu.
Lama orr dok tahan diri dari pi kedai kain, satni dok habis duit nak beli kain baru.
Lagipun asyik dok beliiiiii ja, jahitnya belum2..
enSuami dah dok bebel, asyik dok beli kain je, bila ntah nak jahit tuh?
[Ayat perli lah tu ok!]

Last beli kat Kamdar kat Kajang Prima.
Kalau pi Kamdar kan banyak pilihan sket.
Kat kedai tu pun, besar jugak...

Masa masuk kedai tu, saya tengok la semua kain yang ada.
Si salesgirl ni tanya, nak cari kain apa?
Saya pun saja la jawab, kain cotton ada?
Ada, cotton kat belakang.
Saya xla terus meluru ke belakang.

Motip saya, nak beli kain.
Kain jenis mana pun tak kisah, asalkan match dengan kaler saya bawak ni...
Sambil2 tu dia rekemen ler design baru.
Katanya kain baru2 ni, semua jenis berkaki corak dia...
Ooooo saya respon.
Semeter berapa, 21 ringgit.

Ok, pastu saya pun ke belakang.
Dia pun tunjuk terus la kain cotton macam saya cakap tadi.
Memang la ada kain cotton.
Tapi, iskkkkk xkena selera saya.
Kaler gelap2... bunga kecik2... warna cam lusuh la kan...

Nape ek, kalau cari kain cotton kat kedai tak secantik macam jual kat online.
Eeeeee, geram betul tengok kain cotton yang cantik2 kat internet tu..
Semeter RM20, nant nak kena tambah kos pos lagi... [tedetut]

Ingat nak cuba2 la cari kat kedai kan..
Boleh jimat sket.

Saya penah beli kain cotton buat baju.
Beli kedai Kapitol kat Alostaq.
Cantik2 je kain yang dia jual.

Banyak kali saya lalu depan kedai tu, terinnginnya nak beli.
Bila dah ada duit sendiri, pi kedai tu membeli la.
Yang tu dia jual semeter RM12.
Tu pun saya dah rasa mahal masa tu, hukhuk...

Tapi teringin punya pasal, beli la jugak.
Geram kat corak bunga tu, dengan kaler yang memang cantik.
English style katakan....

Tapi kat sini susah plak nak jumpa.
Ni yang rasa nak balik Kedah nak beli kain nih!
Saya rasa kat kedah plak lebih murah beli kain.

Kalau kat Kedah RM30++ dah boleh dapat kain yang kualiti.
Kalau kat sini, RM30++ dapat kain keras, kain satin ada la, huuuuuuu.

Lama la saya pusing dalam kedai kain tu.
Sebab kita nak cari kain sama dengan kain contoh.
Memang susah la nak jumpa...

Kalau pi kedai just nak beli kain nak wat baju, mesti boleh berkenan yang mana2 pun kan.
Tapi ni sebab ada target nak beli camtu jugak, payah la....

Dah saya dok pusing2 tu, salesgirl macam besa la kena ikut la kan customer.
Tapi saya tak mintak pun dia ikut saya.
Kita nak cari kain kan, bukan senang, mesti la lama nak memilih.
Hampir keseluruhan kawasan kain buat baju, saya belek2.

Dalam susah2 dok belek tu, untuk hijau epal, saya ada jumpa 1 kain yang sesuai.
Walaupun tak match sangat, tapi boleh la..
Daripada xdak langsung kan...

Yang biru langit tu la, saya tak jumpa2 lagi.

Kenapa? kenapa? kenapa?
Corak2 baju trend sekarang sangat serabut dan semak? arghhhhhhh
Rimas la saya tengok.
Pegang kain dah best dah, sejuk lembut, tapi coraknyaaaaaaaaaaa...
Aiii, tak boleh terima.
Tak mashukk lagi style tu dengan saya.

Hampir nak decide kain untuk baju kaler biru tu, ada salesgirl lain datang tanya kat salesgirl yang ikut saya tu, dia tak beli pape lagi ke?
Ntah.... [sambil buat muka xbo blah dengan dok tgok handset dia]
Nak cari kain pe tadi?
Ntah, tadi cakap nak cotton.....

Aik, mengumpat aku ka depa dua ni...
Aiiiii, xpatut betoi.
Depan kat customer lak tu....
Kalau mengumpat depan customer lain, xpa la jugak.
Ni tak, depan2 customer tu jugak dia mengumpat.
Hoiiiiiiiii, hangin arrrr

Ikutkan hati, bek aku blah ja dari kedai tu kan, biaq tak beli langsung baru padan muka hang!
Buat penat ja ikut, langsung xdak komisen kat hang....

Tapi sebab pk malas dah nak pi kedai lain...
Dan kedai ni la satu2nya saya dok beli kain sejak dok Bangi ni.
Memang tak beli kat kedai lain daa...
Kecuali kalau saya memang ada kat Kedah, balik Tanjung Karang, atau enSuami rajin nak pi Kamdar kat Klang atau Kajang tu..

Hahhhh, tak banyak pun kedai kain yang besa saya pi...
Kedai tu la saya dok pi...


Boleh kira berapa banyak beg plastik kedai tu kat rumah saya ni.
Ada kecik, ada besaq...
Oiii tak boleh tahan...
Selalu datang ada adik yang cantik tu, tadi xda la plak.
Xtau la dah brenti ke, dia cuti ke hari ni...

Tapi tak pa la nooo...
Dah mai dah sini, lagi pun saya terdesak nak kain pakai Sabtu ni...
Beli la jugak, ingat macam orang takdak duit plak nak beli kain.

Saya bukan masuk kedai tu, dengan wat berlagak macam mak datin.
Saya paling humble sekali kalau pi tempat orang.
Memang baik aja la, sopan lembut gitu....
Tu pun ada orang nak menyampah.

Nak tau sebab pe, sebab depa xmakan lagi.
Perut tengah lapaq, tu yang macam kuangajaq tuuuu...
Dah tau lapaq pi la makan.
Alek2 customer plak yang jadi mangsa, oooooooo memang tak patut arrr...

Xpe la, ni kali terakhir la kami pi kedai ni.
Xmai lagi dah haaaaa, ceh!

Ehh, memang tak pi dah la, lepas ni dah nak pindah.
Huh, selamat saya!
Selamat tinggal la kedai ni, meluat dahhhhhhhhhhhh...huh

Ok, kira matching x?
Emmmmmmmmmmmmmmm
Ini je la yang ada kat kedai tu yang berkenan kat mata saya ni, aish...



1 comment:

  1. salam kenal,

    hurm lama dah x shopping kain meter nieh, slalu beli baju siap jerk, black list lah kedai tu lepas ni yerk... hehe

    ReplyDelete

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers