Search This Blog

Thursday 5 May 2011

:: MUTIARA KATA ::

Aku Mencari Keberkatan
Keperluan Hidup,
Aku Mendapatinya
Dalam SOLAT DHUHA

Aku Mencari Penerang
Untuk Alam Kubur,
Aku Mendapatinya
Dalam SOLAT MALAM..,

Aku Mencari Jawapan
Untuk Menjawab Soalan Malaikat,
Aku Mendapatinya
Dalam MEMBACA AL-QURAN

Aku Mencari Alat
Untuk Berpegang Ketika
Menyeberang Titian Sirat,
Aku Mendapatinya
Dalam PUASA & SEDEKAH

Aku Mencari
Naungan ‘Arasy,
Aku Mendapatinya
Dalam MENGASINGKAN DIRI
BERIBADAH KEPADA ALLAH TAALA

“SYAQIQ AL-BALKHI”

tidak perlu mencari teman secantik Balqis , andai diri tidak sehebat Sulaiman A.S, tidak perlu seteguh Nabi ALLAH Ibrahim, andai diri tidak sekuat Siti Hajar, mengapa mengharap teman sehensem Yusuf a.s, jika kasih tidak setulus Siti Zulaika, mengapa didampa teman hidup sehebat Saidatina Khadijah, andai diri tidak sesempurna Rasullullah S.A.W


Kekuatan Buah-buahan yang diceritakan dari dalam Al-Quran adalah:
Buah Zaiton - Elok untuk kulit
Kurma - Berkhasiat (memberi tenaga)
Delima - Dalam sebiji buah ada sebutir biji yang menjadi penawar ubat yang mujarab.
Ad Tin - Memberi kekuatan - tenaga, fikiran lemah, tidak boleh beranak.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers