Tuesday, 5 April 2011

Mesyuarat Agung Tahunan Cawangan 1/3

Tarikh : 03 April 2010
Masa : 9.00 malam
Tempat : Pejabat PAS Serdang, Bangi

Em malam tu, tengah berjalan kaki dengan Haz, ke Pejabat ADUN, YB tepon. Ingat dia nak tanya, Babpe dok sampai lagi? Tapi YB tanya, Takut ke nak mari, orang gi amek? Hehe, takut plak YB kata. Tapi Nabilah jawab la, Dah sampai dah kt depan pejabat ni, jap. Nabilah berjalan ke sana dengan Haz. Iqa naik motor dari Surau AnNur.

Dah masuk pejabat, Nabilah tengok buku laporan mesyuarat dah ada atas meja. Ingat pakcik2 ni xjumpa cari buku tu. Terus je dapatkan kamera dan letak buku lukisan kat atas mesin fotostat. Nada pesan untuk fotostat buku lukisan tu untuk aktiviti Nursery esok semasa AGM Muslimat. Teringat juga dia pesan untuk bawa balik plastik hitam dan tisu.

Pas2 sempat la amek sket2 gambar sepanjang mesyuarat. Us Bashir Alias (AJK PAS Kaw (Ulama), dijemput sebagai perasmi mesyuarat. Yang lawaknya, dok tunggu Ustaz Bashir xdatang, YB kata pi tepon Ustaz. Nabilah pun cari la no tepon dia, nasib baik ada kat carta organisasi yang ditampal kat dinding pejabat. Pas2 tepon Ustaz, Ustaz kata, "La malam ni ka AGM? Saya mati2 ingat malam esok. Lupa tarikh. Saya ada mesej Haji Banhawi, dia xbalas pun mesej saya!" Nabilah dah dok tergelak dah. Dalam hati2 (Sahih pakcik ni, xtau ada mesej. Ustaz ni pun, agak2 ar.. Atuk2 ni bkn pandai baca, hantaq sms. Depa reti tepon dgn jawab ja, hehe). "Malam ni noh? Ha, xpa2..Saya bo gi". "Baik, kitorg tunggu Ustaz ni"

Elok majlis dimulakan, Ustaz Bashir pun sampai. Tapi dalam ucapan kata2 aluannya, dia xsebut la pasal miss communication ni. Pas2 lepas habis perasmian, masa untuk makan, yeh! Ada jenis roti arab tu tapi jenis bujur punya. Cicah dengan kari ayam. Ada buah DragonBall (hehe Dragon fruit), tembikai. Pas2 ada, bingka roti taburan buah-buahan (sebenarnya xtau pun nama dia, agak2 la. tya Haz, Haz kata mcm rasa roti ja. Nabilah ingat mcm lasagna ka pizza ka)

 ~Ni la hidangan jamuan malam tu, yahuuu...Eh, Alhamdulillah!~

~Semasa mesyuarat hendak bermula~


~Ha, Ustaz Bashir pun dah sampai, yang berbaju biru di sebelah YB~


~Ustazah Mu'minah, isteri YB (dua dari kiri)~

~Haji Banhawi yang berlebai kelabu ke putih itu? (hujung sekali sebelah kiri)~


~Majlis nak mula, Iqa xsampai lagi~


~Semua dah khusyuk, fokus....~

~Tengok semua laporan yang saya siapkan, comel sekali


LESTARIKAN INISIATIF IMEJ SELEKTIF

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)