Sunday, 24 April 2011

Pelaburan Emas Kecil-kecilan

Pelaburan Emas dah jadi mcm satu fenomena sekarang, ramai yang tertarik tapi xsemua orang mampu nak membeli emas dalam berat 10g,20g 100g apatah lagi satu jongkong emas... yang harga nya mencecah ribuan ringgit... Pengalaman membeli emas sebelum ini memang mengujakan apabila dapat menjualnya dengan harga yg lebih mahal dari harga asal ketika membeli...  

Tapi semalam semasa ber YM disapa oleh seorang tokey emas... tokey emas ni adalah org yg sy beli emas sebelum ni...Pertemuan semalam memberi cikit pencerahan dan kemudahan kepada sy, yg xmampu lagi membeli emas dalam bentuk 10 gram keatas...

dbe_80: salam..bila nak belii jonkong lagi ..buat pembelian tetap lah setiap bulan....
dbe_80: jika budget tak banyak rm140-160 sebulan ..buleh join GIA
taqwagen: gia tuapa?
dbe_80: jika bedget banyak 10g sebulan....rm1470-1600 sebulan
dbe_80: GIA tu bagi yg nak memiliki jonkong ,tapi budget sikit ..jadi saya tawarkan 1g sebulan ..cukup 12 bulan dah ada 10-12 g ..dapat tukar ke cash ,fizikal atau nak ambil 916 yg sama nilai..

dbe_80: sikit-sikit lama jadi bukit jugak ....
taqwagen: oo
taqwagen: bgus juga tu
dbe_80: idea ada ...tapi saya tak lantik agen ,
taqwagen: iAllah tunguu gaji sy beli
dbe_80: hanya nak tolong je ..bikan MLM, atau skim cepat kaya ..cuma satu cara nak menyimpan jonkonbaik beli jonkong hodoh saya ..dulu u beli rm118/g je ....sekarang sy beli balik rm142/g ....

menarik juga info dari tokey emas ni. utk info lanjut boleh kunjungi  http://kedaiemassalfinah.blogspot.com/