Thursday, 13 November 2014

Mi Suah berkuah ;)

Assalamualaikum...

Masak lagi.
Kali ini cubaan pertama...
Gara2 dok tengok rancangan masakan, masakan Cina pun kitorang tengok.
Dah buat enSuami terliur.

Terus cakap nanti kita cari mi suah ni.
Cari google dulu, rupa bungkusan tu...
Nanti kang tersalah pilih lak...

Dah nampak rupa, ok. Printscreen.
Bila2 pi shopping barang, enSuami pun usha2...
Dapat la beli 1 bungkus.
Nak try dulu rasa sedap ke tak kan.....


Mi suah ni, dalam satu bungkus, ada 4 keping mi.
Masa masak ni, saya try masak 2 keping dulu.
Saya dan enSuami, berdua je...
Hafni makan pun, xla banyak sangat.

Bila masak, dah mula lembut layu, memang sesuai la saiz untuk 2 orang makan.
Nasib baik tak hentam 4 keping.
Nampak je macam kecik.
Tapi kenyang la juga makannya.
Mungkin sebab kami buat untuk makan malam, tak de la nak melantak banyak sangat, kekeke....

Resepi, sila terjah blog Masterchef Shahriah Abdullah.
Klik sini...


Baru saya tau MC Shahriah ni penulis novel jugak eh...
Huhu, nampak sangat ketinggalan dunia novel kekeke...
Zaman Fauziah Ashaari dah berlalu kot...
Penulis sekarang macam2 style yang sempoi.

OK, saya tengah kepingin nak baca novel M.A.I.D untuk kali kedua...
Awat macam syok sangat jalan cerita dia, ceeett...
Dah jadi drama ke belum eh?
Lama tak tengok Fazura berlakon, kuikui............


No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)