Saturday, 22 November 2014

Cara rahsia simpan karpet 5kaki, tanpa lipat ataupun gulung ;)


Assalamualaikum.

Saya buat dalam sebulan lepas.
Masa tu dok mengadu kat BFF, yang karpet saya gatal2, bila saya duduk.
Tambah plak kalau Hafni makan sepah2 termasuk Abinya, habis lah jadi tempat datang semut plak.

Bff saya kata simpan je la, nanti orang datang, baru hampar karpet.
Almaklumlah, bila ada anak kecil ni.

Alah, rumah saya xda stor,  nak simpan mana, kalau xguna, emmm...

Kebetulan suatu hari tu, saya kemas2 kawasan katil [sebab kad ATM ensuami hilang], angkat semua tilam, terlintas plak idea ni.


Hahaha, ni la tempat baru karpet di simpan...
Solusi yang paling mudah.
Ngam2 dengan saiz katil.
Kiranya karpet saya ni saiz 5kaki x 7kaki la ni kan.
Kecil je, tp ada 2pcs.

Settle satu masalah.
Kini lantai di ruang tamu memang kosong lapang je...

Saya sukaaaa!

1 comment:

  1. Hahaha good idea.. Sy pun tgh pk cara simpan karpet jugak ni.. Tp bnyk sgt.. Agak2 nanti gulung2 letak bawah katil je la.. Nasib baik katil br beli de ruang kat bawah..

    ReplyDelete

Terima kasih untuk komen bernas anda :)