Tuesday, 11 November 2014

Aglio olio in the house

Assalamualaikum.

Dalam minggu ni kita tayang makanan je, aci dok??
Beberapa projek DIY belum siap.
Tergendala, sementara....
Tak sabar nak siapkan, tapi apa kan daya...
Barang2 sokongan xda.
Masih memikirkan beberapa inisiatif lain.
Cam pelik je, hikhik.....

Takpo lah, jangan serabut.
Jom kita layan gambar yang menyelerakan...
Biar gambar je la berbicara, cewahhh.


Aglio olio?
First time dengar pun, terbelit lidah nk sebut.
Aglio aglio?
Aglio Oreo?
Tiga kali sebut, baru jadi aglio olio.

Nak sebut pun xreti, apatah lagi nak makan.
Baru je tau makanan ni ada kat pizza hut.
Pernah 3 kali je makan kt pizza hut, seumur hidup ini.
Tu pun makan pizza je, benda lain, mana la nk reti order, kalau kawan2 tak ajarin aku...
Hehehe.........

Baru2 ni, baru teringat nak cari resepi aglio ni.
Dah banyak kali sangat orang dok sebut.
Menatang apakah itu??? hahaha....
Sebab tak dapat langsung gambaran dari orang yang dok sebut tu...
Ingatkan macam lasagna ka...


Dok google, jumpa blog SaatAkuKauPilih....
Macam ni ghupenya aglio olio.
Spagheti, tapi lain sikit sebab ada udang.

Macam kalau nak masak charkeoteow tanpa udang, tak jadi.
Begitulah aglio olio ni juga.
Nak masaknya kena guna air rebusan udang.
Tapi kali ni, guna kulit saja...
Saya tak ada tunjuk step by step...
Nak tayang yang dah siap masak je, kekeke.........


Nak resepi kah?
Babai....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)