Tuesday, 14 September 2010

Raya Raya Raya!!!

Malam raya tu, iron baju banyak2 semua untuk 1family. Pastu terfikir, tahun ni sempat ke nak pkai nih? jadi mcm tahun lepas baju raya tahun lepas, baru pkai tahun ni.. Xpelah dah siap iron, amek la gambar, kot2 xsempat pkai, ada la jugak gambar baju raya. 

Satni Wak dok tanya2 plak, emm. Orang tu dah beria2 beli baju raya pucuk pisang, pakai 1family, amek gambar ramai2... Keluarga kami, xbuat pon. Ayah xminat, Mak pun xmau. Sebab tu rasa susah sungguh nak bergambar ramai2. Adik2 laki pun, awal2 lagi dah hilang, beraya umah kawan2. Nabilah ja dok dapoq, pakai kain batik lg, hukhuk.=(

Dah buat laksa, banyak plak tu, kena la dok umah. Kalau xdak kat umah, mksudnya xmenjamu kat orang, maksudnya kmungkinan besar laksa xhabis. Bahaya tuh! Keja2 kat dapoq, dah tentu la ceq yang kena buat. Sape lagi kan yang boleh diharap, emmm...

Raya pertama Mak Ndak buat besday Alesya yang pertama. Tapi Mak x p. So BChiq pi ngan isteri. BTeh, CikTeh pi dengan motor. Umah tok kat Jalan Datuk Kumbar, Alostaq.

So, hari raya ketiga, Umah MakLang wat open house. Dapat la kuar umah. Hari2 baru dapat pakai seragam. Tapi sapa ja pun, BChiq, KAzida, Mak, Nabilah, CikTeh. Kami 5 orang ja pi. 

Ni la Alesya, sepupu yang paling kecik, 8bulan kot. Lincah betoi..
Susah Nabilah nak pegang dia, elok dia senyum, muka Nabilah plak mcm cuak, ish xpatut btul!

Lepas selesai makan, pi lepak cari Naim, dok sembang dgn sepupu2 lain. Diorg ni rapat sesama, Nabilah ja xmashuk, dah terlalu matangkah?


Skg ni imej Bunkface menjadi ikutan remaja. Tengok la rambut si Afif tu, Bunkface katanya. CikTeh pun beli kasut RM80 Raml pe lupa plak, kasut Bunkface katanya. Bunkface lagi...Ntah pa2 la depa ni.

Ok, semalam balik Bangi, BTam hantaq. Malam pi jamuan umah PakNgah (abang Ayah) Anak sulung dia, Nen tu tegur, ni yang mana, dah habis sekolah belum? Oh no, pakai camni baju ni, nampak cam budak sekolah kah? Bila nak nampak besar nih?
Baju raya tahun lepas, Mak beli, baru pakai tahun ni. So dah ada kat Bangi, boleh pakai pi keja. Dok pk2 jgk bila nak pakai baju yang dibeli tu? Susah ati, beli baju, tp xpkai2 lg. Dulu Natrah cakap, org yang suka dok beli2 baju, tapi xpakai ni kategori org mbazir, kawan syaitan. Berdosa katanya. Cuba sedekah bagi kat org yang xdak baju baru. Ala, sedih plak. So Nabilah dah setel hutang2 ni. Jubah hijau tu pun Mak dah tolong pakai, lega la rasa. Jubahku!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)