Wednesday, 1 September 2010

Menu Berbuka 17 Ramadan

Minggu lepas sempena Nuzul AlQuran, semua balik kampung. Tinggal Nabilah dan Fiza di rumah. Cadangnya Fiza nak berbuka di luar dengan Pakwe dia. Erm, tinggal Nabilah sorang.hmm dia  berbuka berdua ja ka hmm ? hmm bahaaya juga tu.. xla berdua, kan ramai lg kt kedai makan tu, apadaa...Tetiba Nada sms, nak ajak bincang hal Nisa' langsung dengan berbuka puasa (plannya nak buat hari Ahad, so xjadi). Lepas meting, kitorg terus gerak ke Hentian Kajang. Sebenarnya di hati cam teringin Lime d Vanilla kat Sharifah, Seksyen 7, cakap kat Nada, rupanya dia pun teringin gak. Animated Pictures Myspace Comments Tapi kami pi Hentian Kajang jugak, nak makan tut.......

Menunya adalah, Nasi Arab Lauk Kambing, Animated Pictures Myspace Commentsyeyeh.
Alhamdulillah.hmm yg ni sy xpernah makan, hmm bila agaknya sy nak rasa ni? hmm akan dtg kot. sama mcm nasi mandi juga ka ni?


berapa Rm semua makan set mcmni . mcm menarik juga ni?

Menu Nasi Arab ni, selalu ada nasi yang sepenuh pinggan, lauk ayam atau kambing, pastu dengan kuah pedas, dengan tomato dan timun. Air, Nabilah order Jus Epal Hijau. 
wah high test ya berbuka. kami buka air tebu or kealpa muda ja tp xpa sekali sekali ok ja

Eh, salah, terbalik sudaa...Seb bek xtumpah, sedap ni... 
jgn tumpah meh bagi kami rasa


Tapi sejak akhir2 ni, cam besa, makan nasi sket ja. So xhabis plak. Malu betul. Minta bungkus bawak balik umah. Nada yang kocik pun dapat habiskan sepinggan, erm... 
hmm mgkin angin dah msuk perut kot. xpun minum air banyak jadi perut  penuh

Animated Pictures Myspace Comments
Balik umah, ada keta Haz. Haz balik yer... Tengok dia dok sembang dengan Fiza. Fiza plak, buka posa kat umah makan megi, sebab xjadi kuar dengan pokcik tu. Nak bagi nasi arab tu dia makan. Tapi Fiza xmakan kambing lak...Simpan dalam peti ais je la... Simpan sahur. Haz bawak kuih best ni. Dulu xmakan, tepung pelita@tako etc... Tapi sebab YB suka sangat makan kuih ni (sebab setiap kali meting, Hari Selasa tu, mesti beli kuih ni), cuba beli sekali dan try makan. Alhamdulillah, boleh je telan. Sedap gak, manis la yg xtahan tu,  
ooo xjadi dating terus makan megi ya. ye la, laki kan suka mungkir janji! hmm xpe tunggu zaujah tlg buat utk kami nanti , nak rasa manisnya=)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)