Sunday, 8 May 2011

Episod dua kali lima!

Suatu hari setelah menziarahi ibubapa, sisuami sekeluarga pun mula bergerak untuk pulang ke rumah. namun belum pun sempat 1 Km perjalanan, si isteri bersuara;

isteri : " Abang tolong patah balik......saya tertinggal  dompet dalam bilik mak."

Suami : "macamana kamu ni, perkara penting  sebegini pun boleh lupa. kan dalam dompet tu ada macam-macam,MY kad, lesen, kad kredit,surat nikah.....kalau hilangkan kalut. abang juga susah , nak kena buat laporan polis, nak kena pi pejabat pendataran negara, nak angkat sumpah, aduh macam-macam ni. Jgn duk buat lagi kerja macam ni..."

Setelah berleter panjang,akhirnya sampailah mereka semula ke rumah ibubapa si suami. Apabila si isteri membuka pintu kereta untuk turun mengambil dompet, si suami bersahaja bersuara:

Suami : " Yang ...tolong ambik dompet abang sekali atas cermin make up dalam bilik tu..

Pengajaran : Saling bermaaf-maafan atas setiap kekurangan suami dan isteri.... sayang kalu abg yg jadi macamtu apa agaknya tindakan syg. =)... 

Humaira : Kalau sayang jadi macam tu, kena tengok keadaan la... Kalau Sayang, yg memandu, Nabilah diam je.... Kalau Nabilah yang memandu, nak la jugak bising2 kat Sayang, ngeeee =)





No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)