Monday, 28 March 2011

Masa Sekarang, Takdak Keja???

Habis kenduri, memang rasa lega habis, Alhamdulillah.

Tapi ada juga terfikir, hujung2 minggu nanti nak buat apa kalau takdak program???

Dulu masa hujung minggu, kalau xda program wajib dari pejabat, memang dipenuhi dengan keja2 kawen saya. Memang xpernah dok saja lah... Rasa masa xcukup ja bila nak dekat kenduri..

Sekarang ni dah xbuat lagi keja2 kawen, sebab saya dah selamat kawen dengan enHasyim.

Minggu pertama ni, hari Sabtu ada program Dinar Emas, dinjurkan oleh Unit 3N Nisa' Serdang.
~Penceramah, Pokya sedang menerangkan~
Saya la tu, Unit 3N. Before balik cuti kenduri, dah siap iklan untuk hebahan program. Tapi ada kekurangan untuk program tersebut. Puan Pengarah sendiri xpuas hati, tapi itu yang semampu saya usahakan.

~Hamper untuk YB, YB suka makan Oat~
~Hamper untuk Pokya, saya yang balut semua hamper ni. Cantik tak???~

Hari Ahad adalah hari reward untuk saya. enSuami janji nak reward untuk 2nd Dating. 
Terima kasih ya enSuami. 
Masa saya susah tension, dia la penenang. 
Saya dah siap habis program, dia juga yang nak bagi reward..

Bila Nabilah tanya : Kenapa suami saya ni baik sangat?
EnSuami jawab : Sebab kamu isteri saya...
Nabilah : Hukhukhuk terharu saya (^_^)


Hari Ahad pagi, sibuk iron baju untuk seminggu. Elok2 nak habis dah, CikLina tepon.
CikLina : Assalamualaikum Puan Nabilah, kalau boring2 dok umah, jom la teman Lina gi hantar barang kat adik Lina kt Maahad Hamidiah Kajang. Nak x?
Pn nabilah : Oooo, ok. Tapi nak kena tanya enSuami dulu...
CikLina : Oooo, lupa plak Lina. Ok, akak tanya dulu, nanti kalau boleh sms la Lina, sementara Lina nak kemaskan barang2 masuk dalam keta.
Pn Nabilah : Ok, ok.
~Nama Penuh sekolah adik Lina~
Betoi ka saya bored? Xrasa la lagi...
Yang pasti, rasa macam banyak sangat keja, banyak sangat fikir. Rasa diri xstabil lagi. Minggu pertama kerja, rasa macam bengong2 ja...
Bila ngadu kat housemate, dia kata kita susah hati sebab jauh dari suami.
~Sedang menunggu orang untuk berjumpa, xleh masuk ke kawasan asrama~
Saya rasa, X!

Mungkin ini yang dimaksudkan Nada, bila dlu2, orang komen kenapa Muslimat bila sejak kawen, reputasi gerakerja mencorot? Jawapan Nada, ye la xstabil lagi baru kawen. Baru nak setting minda, diri, kerja dengan status baru..

Inilah yang saya rasa!
Nasib baik, belum serumah dengan enSuami. Kalau x, mesti lagi kalut. Alhamdulillah, saya masih boleh kembali bujang, hehehe. Jangan marah ye, enSuami.

Tapi tau, ada baik dan buruknya untuk setiap perkara. Mana yang baik, kita manfaatkan. Mana yang buruk, kita cuba positifkan.

OK x???

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)