Monday, 23 August 2010

Menu Ramadan AlHamra'

Bila tengok menu Ramadan Wak makan kat sana, fuyoo. Dahsyatnya org laki ni, tihihi. banyaknya lauk, xseimbang plak tu. Camna nanti ni, Nabilah xreti makan lauk banyak. Kena jimat ni kan, Wak???

Xpa la dok bujang2 ni, mesti banyak teringin makanan macam2, teringat masakan Umi lagi...kan kan kan =)

Hari tu kan janji nak masak Keria selepas wat Cek Mek Molek, sebab memang bahagi dua adunan untuk buat kedua2 resepi kuih favourite ni...
Keria ni, masa goreng tu, OK semua. Nabilah jaga elok, sebab first time, ma buat sendiri dari awal. bajet nak salut air gula tu, kira tau la sebab penah tgok MakCik Kafe tu buat masa keja kat kafe MDKS masa kat KMJ tu dulu... Tapi salah gak rupanya, lama sangat masak air gula tu, sampai nak jadi air gula hangus. Tapi memang jadi air gula hangus pun la, so keria tu xjadi sangat macam keria orang lain, sebab air gulanya xmembeku seperti selalunya orang lain buat, huhu....Tapi keesokkannya, Nurul plak try buat, siap tepon mak ke rumah tanya. Bila tanya mak, baru jadi. Huhu, tu la bukan nak blajaq betoi2, tengok mcm senang je kan nak buat tu, rupanya xjadi klu salah teknik dia. Apa yang senang? Makan je yang senang, kan kan kan? =]

Ini kentang, menu masa Nurul masak hari Khamis lepas ye. Menu utama, dia buat sup ayam, xamek la gambar tu, lupa kot.

Sayur campur ada.

Ni menu hari Selasa, Mek Ain masak.
 Kata nak buat Ikan 3 Rasa. Tapi bila dah siap, nampak cam sambal ikan je. Ain kata, aku tengok resepi kat internet, klu internet tu tipu, maknanya aku tipu korang la.

Ain ni suka la dia masak telur dadar, pastu suka la letak Ajinomoto, perasa nak sedap. Hai dia ni...dah marah pun tetap buat jugak, penting tu nak sedap katanya....=/

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)