Thursday, 12 August 2010

Menu Ramadan 1

Ramadan Pertama berpuasa, turn Siti Norhafizah Ahamd Tarmidzi bin Dahlan bin Yaakob bin Abdullah masak. Masa orang lain tanya2, Fiza nak masak pa? Rahsia jawabnya. Akhirnya dia masak tempoyak, tempoyak mak mertua bagi.=) Tapi xbestnya Nurul merajuk sebab masak tempoyak, dia xmakan. Kalau cakap awal2 kan Nurul boleh beli lauk kat luar. Kitorg buka posa, dia xmasuk korum. Emm, adik merajuk, xdipujuk...huhu..

So, menunya Ayam Masam tempoyak. Nabilah pun tengok2 jugak, dia masak tempoyak camna. Katanya dia pun tengok internet. Dah alang2 ada tempoyak kat umah, xguna nanti mbazir plak, klu rosak.
Ni la hasilnya, Ayam Masak Tempoyak, Nurul Merajuk, hehe=]

Pas2 dia goreng taugeh, kucai dan tauhu sebagai sayur.

Untuk kuih-muih, Nabilah cuba untuk amek tender sepanjang Ramadan ni..Cewwahh, mampukah??? Tiap2 hari pk nak buat kuih pa lagi utk esok...utk esok...utk esok...eh baru 2hari posa, ngeee =]

Hari ni buat popia. Tengok menu kat Dapur Tanpa Sempadan, simple je resepi dia, cuma Nabilah tolak xboh udang ngan cili merah.. Jimat, beb....=D

Wah, udah siap, boleh makan!!! Ooops....
Tunggu masuk waktu berbuka dulu ye....isk3x =/

Wah, geram ni Ain tengok, Kami suka popiaaaaaaaaa!!!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)