Friday, 31 October 2014

Rajinnya anak Umi ;)


Assalamualaikum..

Awal hari ni tau..
Saya masih dok melepak kat kerusi makan.
Sambil tunggu enSuami balik untuk sarapan.
Tadi dia keluar sekejap nak hantar kamera ke sekolah.
Ada sesi penggambaran untuk majalah lah kot.


Melayan anak Umi yang rajin ;)
Pagi2 lagi dah mula mengemas dah.
Hai, Umi baru dok rileks, anak Umi dah buat kerja dah?
Rajin anak Umi.
Nanti dah besar rajin2 lagi ye...


Dia memang suka sangat buka pintu kabinet tu.
Pintu kabinet ni la pintu pertama yang dia pandai buka sejak dia boleh mrangkak bergerak sendiri ke dapur.
Kalau saya sibuk nak membaking, ni la part yang selalu saya pasrah bagi untuk dia explore segala barang yang ada salam tu.

Hafni ni, barang yang kemas tersusun je dia suka.
Yang tersusun lah, yang dia nak kemas.
Kalau sepah, langsung dia xsentuh.
Mainan dia yang sepah, yang saya xsempat nak kemas, dia biar je.
Bila saya sedang kemas, masa tu la dia nak berebut dengan saya nak main mainan tu.

Sabor je la...

2 comments:

  1. "sel2 otak sedang berhubung laa umi" - kata Hafni. (^___^).. agaknya mmg pe'el budak ni semua sama je kot kan. yang sepah tu la dia tak pandang tp yang dah elok bersusun tu yg sibuk nak 'dikemasnya'.. alahaiiii anakkkk....

    ReplyDelete

Terima kasih untuk komen bernas anda :)