Thursday, 16 October 2014

Bawak Hafni tengok lembu... buuuuuuuu


Sekolah enSuami buat majlis korban masa raya haji lepas.
Baru nak tayang.
Internet slow ya ampun...
Hilang mood nak update blog, hehhhhh.....



Ini baka apa pun xtau la...
Ini kira saiz besar ni...
Yang sekolah enSuami beli, harga RM3500, 2per3 dari saiz ni....
Nanti kita tengok kat bawah....


Masa ni, ada seekor lembu jantan tu dok meragam.
Aweks dia kena culik mahu dijual.
Meroyan dia, keliling lori tu, sambil berbunyi2....
Kesiannnnnn.
Nak wat guane, lumrah hidup....
Huhuhu.......


Haaa, ni la lembu yang sekolah beli.
Keciks je, okey...
Baka Kedah-Kelantan, ahaks........
Kedah-Kelantan tuuuuuuuuuuu....
Nampak kecil, tapi isi padat.
Entah 2 ke 1 je per 3 dari saiz lembu yang awal tadi.
Baka tadi tu, kalau dia kencing, macam kita buka air paip keluar tu.
Laju ya amat, kuat bunyi air.
Masa first dengar tu, ingat paip air mana yang terbuka, rupanya depa kencing, hahaha....


Ini makanan lembu.
Ada hampas soya yang dikeringkan.
Kalau tak silap yang putih tengah tu, soya.
Yang kanan tu rumput.
Yang kiri ni tak ingat plak...


Jerami padi ni pun lembu makan juga.
Thaif Enterprise ni ada mesin yang boleh padatkan jerami jadi macam ni.
Sejenis kenderaan macam pembajak tanah.
Masa nak balik tu, nampak la pekerja tengah pasang tali2 hijau macam tali rafia, tapi xtau la betul ke tak tali rafia.
Tengah pasang kat kenderaan tu.
Kemungkinan besar, jentera tu, boleh ragut dan padatkan sekeping2 macam tu terus, entah la...
Dia buat jual, RM50 sekeping ke seikat tu, lupa daa....

Sejak bawa Hafni tengok lembu ni, dia dah mula sensitif dengan binatang2 yang dia nampak.
Nampak semut pun, huuuuuuu, berdengung je dia bunyi macam bunyi lembu.
Nampak burung, nampak ulat gonggok, nampak monyet, lotong.
Semua dia bunyi, huuuuuuuuuuuuuuu......

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)