Search This Blog

Monday 23 September 2013

Semua pink color lahhh....


Assalamualaikum dan hai semua...

Pink color untuk ape tu ye....

Pink color baju-baju anak saya...
Mentang2 la dapat baby girl ye...
Semua yang bagi hadiah kat Hafni semua kaler pink...

Adeh, awat semua pink ni...
Nasib baik masa prepare barang2 baby, xbeli pink langsung...
Walaupun awal2 dah tau jantina anak laki ke pompuan..

Saya memang xnak pink2 ni...
Bagi saya bila ajar anak dengan satu kaler, iaitu pink.. rasa macam dimanjakan...

Pengalaman saya je la...
Masa mengajar kat taska tu, mana2 anak yang suka pink2 tu,
Satu, dia akan jadi obses, semua nak pink. Nampak pink je, dia rasa dia punya...
Dua, saya tengok yang suka sangat dengan pink ni, dia jadi manja mengada-ngada...
Yang ni yang saya tak mau ni...

Cuma hari terakhir sebelum bersalin, masa jalan2 nak cari selimut bertopi tu, kebetulan lalu kat baju baby yang kaler pink, enSuami tarik saya.
Sayang, baju pink.
Kenapa?
Jom la beli satu kaler pink, xda lagi...
Mesti ke kena ada pink?
Pink arrr, anak pompuan....
Emm, ikut suka la, amek la nak yang mana...
Itu ja yang kami beli kaler pink, tu pun enSuami yang nak...
[xda gambar, sebab dah pkai hari2, heee]

Seterusnya selepas Hafni dilahirkan, beberapa hari lepas tu, neneknya ada belikan beberapa pasang baju untuk cucunya, Hafni.
Semua pink, atau peach atau merah yang seangkatan dengan pink laaa....
Heeee, terkejut saya...
Mampu senyum je....
Orang dah belikan, untuk cucunya bukan untuk saya pun...
Hafni pun xtau apa2 lagi....

~baju ini Nenek saya beli~

Gambar yang ada, yang belum dipakai lagi.
Tapi hari ini dah mula buka dari plastik bungkusan untuk dibasuh.
Sebab ada yang saiz 0-3 bulan...
enSuami kata kena pakai cepat ni, nanti dah tak muat plak...


Yang ni Cik Umi Nazrah bagi berserta beg DD.
Saya rasa mungkin juga sesuai untuk CD tak?
Fabric diaper bag.
Xyah Umi beli lagi dah, sebab Cik Umi dah bagi, Alhamdulillah.



Yang ni Abang saya bagi masa malam diorang sampai dari Penang.
Siap ada topi bertali lagi...
Muat ke kepala Hafni nak pakai ni?
Nak pi mana la nak pakai topi2 ni...
Pi pantai langkawi hujung tahun ni???

Ini Cik Zu plak yang bagi...
Dapat masa hari kenduri.
Cik Zu bagi gaun kat Hafni...
Besaq lagi ni, lambat lagi nak pakai.
Tunggu dia boleh jalan kot, kalau pakai baju macam ni....

Ini Cik Nah bagi...
Ada sarung tangan je, sarung kaki tak da...
Soft pink, yang ni saiz kecil, kena cepat pakai...

Cukup 20 hari, nurse datang pagi tadi.
Dia timbang lagi Hafni hari ini...
3.7kg sudaa anak Umi...
Dalam masa 20hari, naik 1kg.
10hari lepas, 3.4kg...

Hari Jumaat lepas, Hafni telah selamat dicukurkan rambutnya sampai licin.
Bila anak Umi botak, nampak lain la plak muka anak Umi ni...
Nampak habis segala urat kat kepala.
Nampak pipi bam-bam la plak...
Kadang2 dok terbayang pelakon cerita sami buddha pun ado...
Apa la Umi ni....
Ni Hafni la, anak Umi, kekeke....
~baju ni pun nenek saya beli~
Selain cukur rambut, Hafni juga turut bersunat.
Saya pun tengok sekali...
Bukanla kita potong isi ye, dia macam selaput ke nak panggil, sebab kaler putih cerah.
Baru saya tau, macam tu sebenarnya....
Risau jugak kang kalau nak potong isi, kang siang malam Umi tak leh tido sebab baby menangis...
Masa sunat tu, nampak la juga darah keluar, sikit je...
Tampal ngan kapas, OK la lepas tu...

Rambut anak Umi...

Simpan dulu, lepas ni nak kena pi timbang, sedekah ikut timbangan emas, InsyaAllah.
Kalau ikut Sunnah, timbang perak...
Tapi ada kawan anak perempuan, dia ikut timbangan emas.
Saya pun nak pilih emas la, dah anak pompuan.
Lagipun Umi dia ni suka dok main emas 999, ada rezeki guna emas 999 sedekah kat orang, Amin...


0 comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers