Wednesday, 25 September 2013

Nabilah, keneng mangan mi dak?


Ha, sapa paham soalan di atas?

Siang tadi abah tanya...
Tapi conpem la bukan tanya saya..
Kalau ngomong jowo, memang bukan cakap dengan saya la...
Saya tak paham pun.

Tapi dapat agak la sket2, maksudnya.
Dan mak pun jawab, dalam jowo jgk..

Tau mende?
Abah tanya boleh ke idak makan Cool Blog?
Fuyoo, nak bagi saya makan Cool Blog...
Kalau nak hentam boleh aja, tapi dah tau tak boleh makan tu, xyah la nak gagah jugak telan..

Nanti diri sendiri yang sakit, huhu...
Pastu petang sket abah semawa makan durian la plak...
Abah ni mengancam jiwa saya, hukhuk..

Dia kata makan la sket, nak rasa2 boleh la...
Kot la teringin ka...

Nak kira teringin, memang teringin gila la...
Feveret tu, durian.
Tapi dah pk diri dalam pantang, haruslah sabar dulu...

Dan Cool Blog ni pun satu...
Baru ja dibuka di Tanjong Karang..
Cool Blog dah ada kat Tanjong Karang.
Bukan main adik ipar yang sorang ni..
Tiap2 hari balik sekolah ja mesti ada pek Cool Blog kat tangan...

Diorang ni saja tau, nak wat orang geram, huhu..
Xpa sabaq sabaq....

Dah cakap kat enSuami tadi, habis pantang ni, kena belanja pnIsteri ni Cool Blog arrrr...
Sekali ja nak mintak, pastu tak minta dah...
Heeee, mentang2 la Cool Blog dekat ehhh, bila2 pun boleh beli...

Nanti balik Kuala Selangor, Cool Blog ada kat Tesco, nak kata dekat tk juga.
Tapi boleh la pi selalu...
Tapi tak leh makan kerap sangat, takut nanti dapat diabetis plak...
Lepas sebulan nanti, saya kena minum air gula lagi...
Mudahan saya bukan pesakit diabetis kekal...

Tak sanggup....



No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)