Thursday, 4 October 2012

Cayangnya kat enSuami saye nii.......

Selalunya pnIsteri la masak kan..
Tapi tadang2 nak juga merasa air tangan enSuami.

Setiap pagi, bila dah siap sarapan, mula la tanya enSuami, petang ni nak masak pa?
Tiap2 hari tanya.
Kalau ada idea, boleh enSuami cakap terus terus..
Kalau xda idea, apa2 pun boleh, Sayang.

So, minggu lepas, bukan main syok beli lauk2 kat pasar malam.
Amek yang longgok2 RM 10 tu.
Cam best lak dia ofer.

Amek ikan kembung 1 pinggan, ada 8ekor.
1 pinggan udang.
1 pinggan ikan ketoi2.
Balik tu tanya enSuami ikan tu pa nama.

[Hohoho, walaupun ceq ijajah sains laut, tapi xtau la apa nama ikan ni..]
Huhuhu.
Nama ja sains laut, blajaq kt malaysia.
Tapi byk belajaq ikan omputih ja.
Jaws tau la, hahaha.
Ikan pari, rasa nak muntah pengsan bila masuk makmal.
Belajaq pasal lamprey ja paling ingat.
Hat lain xyah tanya laaaaaa, hukhuk..

enSuami kata ikan mayung.
Nak masak pe tu, ikan mayung?
Saya tau bila nampak ikan yang potong ketoi2 tu, ikan ketoi ja.
Nama ikan, xtau.

Selalu ikan ketoi ni, feveret, buat masak kicap.
enSuami google, masak lemak bo, asam pedas bo, agak2 masak tempoyak pon bo kot noh?

Tapi yang bestnya, enSuami ofer nak masak lauk ni, hari ini.
Abang tau nak masak pa, biar abang masak.
surprisesurprisesurprise
Sungguh?
Ya, abang masak.

Alolololo, big hug

...
..
.
.
.
.
..
...

Balik umah petang tu, nampak dari pintu dapur, heeeeee.
pnIsteri batting eyelashes meleret.
Sah, enSuami saya masak!!!!


Petang tu dengan rilek2nye, masak nasi, wat sayur pucuk ubi masak lemak.
dan first time penah makan pucuk ubi goreng ngan telur.

Apa nama ni, lupa sudaa.
Belajar dengan Mak Mertua, asbab dari enSuami yang teringin nak makan.
Last pucuk ubi bekalan mak mertua dua minggu lepas. 
Nyummmm...
Sedapnya abang masak, enSuami puji diri dia sendiri.
Tak sempat pnIsteri nak puji, amek hati dia.
Terkedu xtau nak cakap pe lg.
Hanya mampu thumbs up kat enSuami.
Terima kasih sayang, jadi enSuami yang baik.
Suami saya ke ni? suami saya ke ni, mmmmmmmm kiss

[ajuk ckp enSuami yang suka cakap, isteri saya ke ni, isteri saya ke ni, bila nak puji isteri dia]


No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)