Saturday, 13 February 2010

cerita hari ini

 
 Pukul 8 lebih kami pi belawai  makan kat kedai org tua-tua , sy makan mee basah tp mak cik tu wat mee hongkong plk, nasib baik makcik2 yg buat isk2. org veteren suka ar kedai ni

  
 jambatan ke titi ye, emm ni jalan nak pi jeti nelayan Belawai
  
 emm saja terbalik biaq sampah tu jatuh
  
 air tgh surut kat kuala belawai, kalo x penuh air ramai org mncing
  
 tempat org darat kn ikn, utk nelayan yg kais
  
 tu sg belawai, ada buaya xtau la ada x ini sg kecik

 
surut nmpk selut(ada ikan belacak besaq2 cini)

 

jln sortcut blik kg jerijeh, jln ni jln lama dibuat secara gotong royong org kg pakai simen je turap,

lupa plak sebelum blik kami singgah ke pantai belawai kira mcm cherating gak lah

  

panjang pantai ni, 

  
jalan blik kg (saje bagi gambar ni biar nampak mcm susah) padahal ada jaln besar huhu

ini tempat makcik2 tanam sayur, tp mm semak

ini Dewan Kg jerijeh



 ops ini Dewan belawai mana besar dari jerijeh?  mm
  
 ini lagi besar( ini pic 2 petang seblm ini) teka ape yg lawak kat pic nii?
Apa yg lawak, xnampak pun? Nampak "Pertandingan Badminton Berpasukan. Sempena Hari Raya Haji. Anjuran Kelab Badminton Belawai" Tarikh, xnmpak. Kenak ya, salah eja ke?

  
 tgk org main badminton
 

 terang
org kg belwaiiii
 

 Back to jerijeh, ini masjid utama, kalu mgrib ada la lima org aduh, x semangat, tu pasal nak pindah kg baru simpang 4 ramai org kot masjid dia, xpun bangi lagi best

 
cantik x? ingat dulu nak sewa umah ni, tp mahal rm 350 sorg, isk2 xpatut,tp skg ada 2 org cikgu prmpuan duduk
rumah ini rm 250, ini rumah cikgu  yg baru pindah kesini dari mukah(tu rumah td warna hijau) sebelah je
 
 tu masjid td
  
 ini tadika, yg tinggi tu liblary
  
 ini lorg 2 rumah td tu
  
 nak pi rumah sy arah kanan
  
 go strght, sblm tu se belah kanan kedai runcit
  
 ini la kedai, tp mahal cikit, sy suka beli kat belawai
  
 kira 123 4 nnti jumpa rumah sy
  
 depan rumah sy
  
 my home, semak sikit sbb tuan rumah blm potong rumput
 

sy sewa bawah je Rm 100, atas tuan rumah, tp dia xda kat cini, dia duk bintulu, sekian sj bagi pic yg tunjukan gambar yg menunjukan kesusahan tp sebnr ada lagi yg kemudahan xtunjuk




No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)