Search This Blog

Saturday 15 February 2014

Progres misi no.1 dan no.2

Alhamdulillah, semalam kami ke Setia Alam untuk membuat bayaran untuk kabinet dapur.
90% dah bayar, tunggu 10% bayar selepas pemasangan dibuat.
Lepas buat bayaran tu kat Brian, rasa lega sangat...
terasa hilang beban di bahu, hukhuk...
lama dok tertangguh kerana kekangan kewangan...
saya harap dengan bayaran ni, berakhirlah penantian tuuu, cewah...
Ni resit sebut harga pertama... tahun lepas punya cerita...
Masa tu booking RM200 nak buat konkrit dengan diorang...
Kebetulan masa tu kami nak pecahkan dinding, pasang tiles, semua bahan2 kena beli sendiri.
Pastu terfikir nak tanya tukang tu, boleh buat kabinet dapur tak...
Dia ukur2, kira2, dia amek upah RM900..
Alang2 dah ada simen, bata semua, kamipun minta buatkan sekali kabinet...
So dapatlah jimat sikit kosnya...
Takda la rumah nak kotor 2kali kan....
Yang terbaru punya quotation tinggal kos pintu, wall cabinet dan saya tambah 1kaki tall unit.
Laci bawah dapur pun, dia cas asing.
1set laci yang free tu memang dah dapat..
Ini drawing yang Brian bagi...
Ciput ni je, KC saya hehee..
cukuplah nak masak2...
kalau sorang je tukang masak, OK la..
kalau 2,3 orang, boleh terlanggar bahu la jugak, kekeke....
OK, saya rasa tak sabaq sangat....
selama ni dok menjamu mata, tengok KC orang je...
lawa2 kaler2...
ada 3G, 4G, lamina, solid nyatuh lagi glamer...
Masa awal2 dapat beli rumah, dah setuju nak 3G..
pastu lama2 tengok, terpengaruh dengan omputih, nak kayu la plak...
masa ni la enSuami nak membantah...huhu
dia kata tak mau la kayu, old fashion...
saya plak jawab, old fashion mende, evergreen kot, mahal tu...kalau pasang kayu, jemu2.. boleh jugak tukaq kaler, boleh cat2 kaler apa mau, kalau 3G tak boleh haaaaaaa......
tak mau, tak mau 3G juga, modennnnnn. MUKTAMAD enSuami jawab...
Akhirnya 3G la kan...
pilihan selamat apa lagi, kaler putih arrrr...
mula nak pasang hitam atau silver, tapi tak jadi lak...
akhirnya saya amek putih yang shining2 silver.. sparkling white ke pe ntah namanya...
dah dinding kaler merah, takut suram lak...
harap2 ngam la pilihan saya...
susah gak ni, takot nyesal kang, bukan boleh tukaq senang2, huuuuu...
Brian bagi tarikh pemasangan pada 19hb ni, maknanya hari rabu depan...
Saya setuju je la, lagi cepat lagi bagus..
hujung bulan ni nak balik kampung, saya harap saya boleh kemaskan dapur secepat mungkin..
baru senang hati nak balik kampung....
~Info tambahan untuk Brian, pembetulan dengan ukuran dan arah pembuka pintu kabinet~ 
Nak pasang pintu je pun...
Brian bagitau dalam 5 petang, boleh siap lah..
Tup2, dalam 3.30 petang semalam, dia tepon lagi.
Nak tukar tarikh ke 18hb lak...
Hah, lagi cepat???
Saya setuju aje, syokkknya yeyeh, p sms kat enSuami...
Hahaha, tak bleh blah....
untuk misi no.2, enSudin sedang dok pasang kat bolik sebelah..
saya dok sembunyi dalam bilik, tidurkan Hafni sambil update blog..
enSuami yang tengok, sambil ambil2 gambar...
Dalam setengah jam mula, dah 3baris dia pasang...
betoi ka cepat macam ni, macam sonang jekkk....
Ni baru susun, ketuk2...
Mungkin ada gam ape, saya pun tak tau la kan...
nanti nak keluar jap tengok..
Hafni dah tidur nyenyak, boleh la tinggal sat...
Jom nak pi tengok sat, lantai kayu idaman tu, kekeke.....
Babaiiiiii

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers