Sunday, 16 February 2014

KEBUN : Bunga kangkung hari ini...

Assalamualaikum...

Ini bunga yang ketiga, keempat dan kelima...
Masa kali pertama bunga kembang, bukan main happy lah..
Sayang, dah bunga kangkung, sambil ajuk2 kat Hafni yang sedang didukung masa siram pokok...
apa la yang Hafni faham, kekeke...


Saya baru dok plan2 nak tuai kangkung ni...
dah kira lama dah la dia dah dewasa daun ni..
nanti tak sedap plak kalau tua sangat..
eh, ye ke?


Bunga ni kembang sekali je..
pagi kembang sampai petang, lepas tu dah layu, dan gugur...
hari ni baru berkesempatan nak ambil gambar..
suka dengan warna bunga ni yang putih bersih ni...




Lepas ni, boleh la tuai...
biar tumbuh pucuk yang baru plak...
lepas tu, boleh berbunga lagi...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)