Monday, 10 February 2014

HAFNI : Cerita 5 bulan

Assalamualaikum..

Cerita pasal Hafni Azzahrah...
Sedar tak sedar, dah 5 bulan...
Masa awal dok pegang, lembik2 lembut..
Sekarang dah bam-bam pejal-pejal...

Hai Auntie2 sekalian, saya dah 5 bulan...

Saya dah berat.
Umi dah tak larat nak dukung, sakit tangan...

Hehehe, baru anak sorang..
Saya pun dok pikir, macamana la orang lain, termasuk Mak saya boleh beranak ramai2 8 orang dan lebih?
Mungkin sebab rezeki mereka anak ramai, Allah bagi kekuatan extra vaganza untuk mereka...
Saya? nak surrender lah, boleh cenggitu?
hahaha.......


Dalam 4 bulan lebih, baru Hafni menunjukkan kerajinan dan minat untuk meniarap..
Saya ingat anak saya dah tak meniarap dah..
Sebab dia sangat tak boleh biar baring2, lending2...
mesti nak nangis, terkekeh-kekeh...

Dah tu pandai pulak berlakon..
Buat batuk-batuk macam orang sakit, nak suruh orang angkat dia bawak jalan2...
Kalau lepas batuk, tak berkesan, terus nangis...
Haaa, padan la muka sape yang kena jaga Hafni ni...

Umi la yang kena buli selalu..
Ni muka budak tengah masam...
Suh senyum, tak nak senyum...
Lakonan batuknya tidak dilayan Umi..
Sebab Umi sibuk nak klik gambar.....


Raya cina yang lepas.
Si budak ini dipaksa pakai ceongsam, hahaha..
haritu nenek beli kat Penang masa jalan2 kat sana.
Boleh pakai baju sahaja tanpa seluar, sebab saiznya besaq sangat, hehehe.
Ni tahun depan pun boleh pakai lagi ni, hehehe


Pantang dibiarkan, pusing la dia nak meniarap.
tapi yang tak syoknya, bila dia pusing badan nak meniarap, dia tak boleh bertahan lama2..
mula la nak nangis kuat2..
sampai saya pun naik geram, kalau macam ni, xyah dok menerap la, nak nangis je, haih...
buat kita jadi gelabah lak..
penah sekali tengah solat, dia pusing, pastu nangis...
Sabaq je la saya, nak habiskan 4 rakaat, huh....


Sekarang Hafni dah tak batuk2 sangat dah..
Sebab saya dah tak berapa nak layan..
Dia tukaq plak skill lakonan dia yang baru, kekeke...

Dia berlakon buat macam sesak nafas tu, hah hah hah hah
macam orang tengah tahan kesejukan bila kena air sejuk..
hai anak, macam2 la ragam sayang ye...

Si Abi suka la nak melayan..
Umi banyak kerja nak buat..
Pergi merendek dengan Abi, hehehe..
bak kata Abi, [dalam longhat baby] saya la Apni Ajalah al-pum-pum al-pam-pam..
kahkahkah...
apa maksud pun tak tau la kat Abi tu...

Nama anak maksud elok2, jadi entah apa2..
bila saya tegur, siyes la Ummi Ajalah ni, nak main2 pun tak boleh..
erkkkkkkkkkkkkk
aptb ehhhhh

3 comments:

  1. hai hafni... comelnya dia, bru first time nampak muka bila da besar. nnti makcik sab nak cium pipi dia lah klu jumpa

    ReplyDelete
  2. Boleh tak kalau saya nk tahu apa mksud di sebalik nama Hafni,sbb saya pon nama Hafni,then bila org tanya apa mksud Hafni, saya ckp Nisbah.semua mcm tertanya tanya Nisbah tu apa sbnrnya? Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak saya nama Hafni Azzahrah.. hr2 kwn enSuami terjemahkan maksudnya Bunga dalam genggaman..

      Nama sis, Hafni sahaja ke, atau ada nama lain?

      Delete

Terima kasih untuk komen bernas anda :)