Monday, 7 December 2009

.::Sekitar Majlis Kemuncak Bangi Bandar Bersih::.

Tarikh : 06 Disember 2009
Masa : 7.30 pagi - 12.30 petang
Tempat : Medan Usahawan Bangi, Seksyen 2, BBB.(Berhampiran Pasar Awam Seksyen 1)
Nak dijadikan cerita, kalau tengok poster, program start 7.30. Pagi tu mcm besa mandi, solat, trus bersiap2 nk ready ke tempat program. Nak p tmpat program, dekat je.. Jalan kaki pun boleh sampai..Dah besa semasa di UKM pun, nak p mana2 kaki la yg berjasa..

Pastu dah sampai kt Pejabat ADUN, pintu tutup lagi.. Aik, smlam dengaq En.Shahrum kata datang amek barang2 dlu b4 program..Awat yg pintu dok tutup lg nih??? Ka depa dh p awai2 lg? ketinggalan kah kami ni? Rasanya xla lewat sangat..dlm 7.36..Emm, nk p mana nih? Xkeruan jadinya. Sedang sibuk dok mengomel sorg2..Us Shafie dan sorang teman lalu sblah pejabat..Alamak, kantoi.. Buat pandang2 kot lain..

Pastu berjalan la p kt medan selera..sambil2 tu mesej Natrah tanya, "Dah mai blum? Ramai x orang?" "Aik majlis pelancaran ka? Bkn kol 10 ke? Km dok kt umh lg dok tgok tv" Hah, kol 10? Em sedihnya..awat xtau plak..em tu la smlm xtanya Nada, nk mai kol brapa, btoi2nya..kan dh haru cmni..penat ar..

Pas2 p tgok tempat..org xramai lg.. Baru dok sibuk2 susun kerusi..Camna nih? Nak p ka, xmau..Owh kedai runcit..(~Teringat nk beli tepung gandum,beras nk buat coq jawa..nk bg Natrah~) Em jom masuk dlu..So beli la tepung2 tu dan susu segar) Em jalan nk pulang, jupa Lina plak.. Tanya sat cmna ya psl program ni? Ada no tepon Nada x? Dah setel sembang, em balik lah..Nak edit blog Dr. dlu..Smlm dh xplore cmna nk wat gambar jln2 tu..mest En.Amir syok klu dh setel bahagian iklan ni.. Hari Jumaat2 buat tension je, nk wat jalan2 tu la la tu jgk..mcmana nk buat..byk kali xjadi..xreti la buat keja on d spot..kna rilek2 sat..kool dlu..dont push me lar.. Kan dh bo skg.. Alhamdulillah.

So balik umah, wat dlu hal gambar2 iklan tu. Pas2 edit sket kat posting baru Dr. untuk hari Ahad. Em Dr. bagus dia.. Ontime posting.. Dalam kol 7.30 setiap pg..ada la posting baru. So bla masuk ofis, 1st kna buka blog dlu..Tgok cerita pa yg Dr. uplod hari ni..Pas2 cari gambar utk ceriakan cerita yg disiarkan. Klu lambat edit gambar, "Babpe lmbat angat nk msuk gambor ni? Cepat sket..Nak keno edit2 lg..masuk trus, dok leh?" "Ntah la, Nabilah diajar utk edit gambar dlu, bru bo masuk..edit by photoshop..sat na, sket lg.."

Selesai keja2 di blog..jam dah 9.30pg..Hah, masa utk berjalan ke tempat program..Rupanya, Nada & En Shahrum datang kol 8..Em, Nabilah terlebih awal la nampaknya.. Tapi bila dh blk umah td, kira skg.. Nabilah la yg lambat..Em tp xpa la juga..En Shahrum baru nk pasang2 bunting, ok la tu.

~Meja pameran blum ready lg Dr...En Shahrum baru nk pasang bunting ni..~

Masa awal2 stat meja pameran dibuka, memang Nabilah dok xtau pa2 lg..Dengar je apa yg Nada terangkn kt org ramai yg datang bertanya untuk dapatkn maklumat.. Em yg slalu Nabilah nampak, sikap org kita ni (Melayu) klu ada apa2 borang yg dsediakan di meja pameran, semua borang2 tu dia nk amek..xkira la ada kena-mengena dgn dia ke x, nk amek jgk..Nada dh tekankn.."Baca dlu syarat2nya, klu layak, bo la amek.. ni x, nk amek jgk..hai sabar je la..nk tgelak pun ada..rakusnya org2 kita..Bukannya pa..jenuh nk fotostat lg utk pameran akn dtg. Nanti klu borg2 tu xsesuai, mesti dbuang je borg tu, kan dh mbazir..Ayya..

~Tetiba diserbu oleh mat2 Klate..fuh terkezut..xmenang mulut nk melayan..nk tgelak pun ada dgq depa kecek..Ni ganer ni? Ni gapo ni?~

~Gigih bonar la pokcik-pokcik Unit Amal nih! Chaiyo, chaiyo! Banyak lg sampah tu..=)~

~Adik2 UKM pun xlokek menghulurkan tenaga bergotong-royong~

~YB Shafie dan YB Teo melawat pameran 'Aktiviti/Program ADUN Bangi 1430H~

~Cantik ar YB ni..Mesra rakyat la...Smile..(^_^)~

~Us Asrul, mencapap sokmo..Pengiring YB la katakan..~

~Zulazfar jadi MC~

~Sape ya nama dia ni....Tlg baca doa untuk majlis pelancaran~

~Penyampaian Hadiah untuk Peraduan Mewarna~
*Nampak x Us Odeng ngan Us Fadhli..pic utk teknikal dan hadiah..hehe..

~Us Jamir, amek hadiah utk ape xtau..Wakil Persatuan penduduk kot..~

~Us Fadhli pun tetiba dapat hadiah-Hehe jadi wakil utk sape ntah p amek hadiah...~

~Abe dgn Aisamudin jadi DJ majlis..~

~Yg btopi oren, En. Shahrum.. Aik,Us Odeng..berhenti berehat sebentar tu kot..bkn tmpat dia kt c2 tu..~

~Kak Sab, Zaihassni dan BR & The Gang incharge untuk Peraduan Mewarna Kanak-Kanak-Nisa' Serdang~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)