Search This Blog

Tuesday 20 October 2009

Pangkor Dalam Kenangan

Sabtu, 17hb Oktober. - Membuat perancangan untuk ke Lumut lalu lajak ke Pulau Pangkor. Destinasi asal nk ke Teluk Intan saja untuk tengok Menara Condong..Tapi lajak plak ke Lumut. Kira2 jam 2.00ptg, kitorg menunggu bas di bus stop. Haluan bas Kampar-Teluk Intan. Lama juga perjalanan ke Teluk Intan sempat lg melelapkan mata walaupun bas ting-ting saja. Sesampai di Pekan Teluk Intan, ada pasar malam, ekspo. Tp kami xbjalan area2 sbb riso ttg bas nak ke Lumut. Xbesa area T.Intan. Klu p Lumut ikut Ipoh tau la..Besa tinggal di Manjung dlu.



"Bergambar berlatarbelakangkan Menara Condong Teluk Intan, Perak"


Bila Sampai di Lumut, kami trus mencari makluman tentang penginapan dan tiket feri. Akhirnya dapat beli tiket yang trip kol 8.30 malam. Owh lambat lagi, boleh merendek dlu di sekitar Lumut.



"Bergambar bersama di Hadapan Pintu Masuk Jeti Lumut"


Selepas selesai membeli tiket, kami pergi makan malam dulu di restoran yang berdekatan kerana sedia maklum dengan harga yang mahal di pulau kelak. Lepas makan, Nabla minta izin untuk solat Maghrib&Isyak. Alhamdulillah ada masjid berdekatan, jadi Nabla tidak mengalami kesukaran utk menunaikan solat. Selepas solat, kami trus ke jeti. Sempat menunggu untk 20minit. 8.20mlm, kitorg dah berada di atas bot.



"Papan Tanda Selamat Datang Pulau Pangkor di Jeti Lumut"




"Tiket Pergi-Balik Feri Pan Silver"




"Bergambar di atas bot"


Keesokkannya, Ahad, 18hb Oktober. Kami stat kuar berjalan2 di pantai. Semalam dah sempat survey kat banyak kedai ttg harga barang2 target yg hendak dibeli.. Apa yg best? Mcm besa la bila mlawat pulau2 camni..Tshirt, Keychain, dan barang cenderahati lain. Makanan xbrapa kt sblah pulau ni..Kat Lumut banyak la.. Kitorg jln di pantai, dipelawa oleh sorg pokcik ni bawa mlawat pulau2 kecil sekitar Pulan Pangkor. Ada Pulau Giam, Pulan Kepala Ikan Paus, Pulai Kepala Buaya... Lagi???



"Bergambar di Kaunter Suria Beach Resort..Nak check out dh ni.."




"Menunggu bot nak pi snorkling"




"Scene Baik punyaaa..Cantik kan?"




"Nabla bagi makan roti pada ikan"




"Ha nampak x ikan warna biru dan macam-macam ada"




"Pose menarik di pantai Pulau Giam"




"Ini adalah antara Van Pangkor (teksi) yang macho ada di sana"




"Nak balik dah..."




"Sempat bergambar masa kengkawan lain shopping satay ikan kat Dataran Lumut"




~Pangkor Dalam Kenangan~

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers