Wednesday, 16 December 2009

Hidupku di Bangi

Dua minggu sudah bekerja di Bangi. Masih terlalu baru di sini.. Kawan2 serumah pun belum cukup mesra. Kenapa ya Nabilah xbo nk join d club? Biasanya memang amek masa lebih lama sket untuk berbaik dengan sepenuhnya dengan kenalan baru.. Contohnya Sheila. Dulu, Nabilah rasa kami ada krisis sket masa di rumah lama (BaitunNur). Tapi skrg, Alhamdulillah, Nabilah dh boleh join together dgn geng2 yang sebilik dengan Nabilah. Cumanya utk member2 bilik lain. Bilik depan Haz (memang dh lama kawan-kitorg satu batch-rapat dari KIAM lg sebb berjiran dengan diorg yg sebilik dgn Natrah). Iqa (FEP jgk mcm Haz, junior 2batch drpd Nabilah-Skrg ok la-penah kenal sbb dia penah jd calon PRK FEP.) KKinah, dh nak kluar..Hari Jumaat ni, insyaAllah akan bergelar isteri. Tahniah, semoga berkekalan hingga ke syurga. Bilik lagi satu Nadira (ex-UiTM-keja di KL..yg ada kaitan dgn komputer la jgk-xtanya la apa plak spesifik status keja dia) KTiqah (Jadi akauntan kt KL gak. Pagi td baru nampak muka, katanya seminggu je pegi outstation, tp smlm baru blk)

Bilik Nabilah dok, ada Fiza dan Sheila. Fiza, besfren ngan Natrah, Nabilah kenal Fiza, sbb stay kt KIZ dlu masa 1st year. Pas2 banyak lg la connentionnye..PMFST, FST, Kawan Natrah..Geng giler2, seloroh..poyo tahap cipan.. Kawan serumah dulu di DN (Duwaijah Naurah).

Kat tempat keja, ada DR.Shafie, En Shahrum, En. Amir, Qatrun al-Nada, Ain Akmar. Nabilah akan replace tmpat Ain. Dia nk sambung blaja kt Poli, kursus Pelancongan. Bermula bulan Januari depan, Nabilah sebagai pekerja di Pejabat Adun Bangi yang dibayar gaji oleh PAS Kawasan. Berbeza dengan Nada dan En.Sharum yang dibayar oleh Kerajaan Negeri Selangor. Haritu Nabilah ada terbaca surat perjanjian kontrak Pegawai Pejabat Adun2 di Negeri Selangor atas nama En.Shahrum. Kontraknya selama 2tahun yang dibayar gaji sebanyak RM 1192 dengan tambahan elaun... elaun apa ya kemalangan ke, xingat..RM 200. Xda la plak disebut tentang potongan KWSP atau sebagainya. Nada pun, Nabilah xsempat nak tanya, betulkah gajinya tiada potongan KWSP. Kadang2 terfikir gak, bolehkah majikan yg PAS ni mewujudkan KWSP kepada pekerja2nya? Mungkin ada, tapi... Em xckup banyak lagi maklumat ttg ni dlm otak Nabilah. Mungkin perlu bertanya orang yang lebih arif dan mengetahuinya.

~ Ain Akmar, sporting bab nak amek gambar =)~

~ Nada, xnak bgambar..tpaksa curi2 amek masa dia xsedar..hehe, sory Nada =]

~Yang menghadap depan, EnShahrum dan yang ke sana, En Amir yang terer bab2 poster dan banner..Nak kena blajar Illustrator ni..Xhabis tuntut ilmu sbb laptop hilang dlu..=(~

Semalam tepon mak.. Nabilah dah terbatuk sejak mula bekerja di sini. Ingat besa2 je.. Jadi seolah kena batuk, baru nak trasa puas. Tapi mak kata, batuk kering. Btul jugak, Nada baru ke Klinik amek ubat untuk kali kedua dengan batuknya yang x henti2. Ya Nabilah telah terjangkit. Mak marah lg sebb Nabilah x p check kt Doktr, mana la tau..its a serious thing.. Xbesa batuk. Pengalaman akan mendewasa dan mematangkan kita. Tadi masa sarapan makan roti canai, KTiqah pun xsihat, selesema dan demam.. Perubahan cuaca di tempat outstation dgn umah agaknya. So dh plan nk p klinik tengahari ni.. Haz amek kt pejabat. Ayyo dah lewat.. Xmandi lg.. Ok nant kita crita plak lepas blk klinik.

15.45H: Dah masuk opis, baru setle hal2 dlm fail.. Hari ni asyik lewat masuk je.. Pagi tadi lewat. Ptg ni pun lewat, sbb tggu kentang dan ayam empuk dan masak. Nak kena makan dlu baru bo makan ubat. Em dh p Klinik td.. KakTiqah yg bwk sbb diapun demam. Kitorg pergi Institut perubatan Bangi (kat area pasar malam, bertentang dengan Restoran Haji Samuri, toilet tu la). P situ, kan serius pun. P doktor bsoal jawab je mcm ujian lisan. Cuma tunjuk tekan anak tekan dan sebut aaaa.. Em pas2 bg ubat.

Nak makan ke x nih? Tapi ubat ni, bayar mahal. Klu p klinik kerajaan, blk buang dlm tong sampah je. Tapi banyak ubat Dr ni bg..xlarat makan.. Silap xcakap, saya alergik dengan ubat masa Dr tanya, "Awak xda alergik mana2 ubat ye?" Emmm,

1. Antibiotik Hovid
2. Asmin Syrup- Ubat batuk berkahak. (tp mana da kahak, kan org ckp batuk kering)
3. DQM Lozenge-Ubat Hisap utk tekak. (pahit tp mint, bentuk mcm gula2 susu lembu)
4. Dan juga cecair untuk berkumur

Jumlahnya RM 38/= Nak habaq kt mak, p kt Dr bukan p bg dia ceq..tp p utk bg duit kt dia..Caj perkhidmatan utk title Dr je yg mahal lebih dr harga ubat sebenar klu bli d farmasi.  =(

Em malasnya nak makan ubat.. Susah nk telan. Yang sirap ni ok la lg. Antibiotik plu dimakan, nant mak bising. Katanya antibiotik badan ni lemah.. Mak ni bkn nk doa yg elok2..suka pikiaq yg xelok2..

Em kat Bangi ni, setiap petang hujan dengan lebatnya. Semalam, Nada terpaksa hantar pulang. Klu x, lewat la balik, lewat la nak solat asar. Em hari ni, macamana ya? Mudah-mudahan, xlebat. Xda la nk myusahkan org lain lg hari ini...sooka, Natsumi san??? =]

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)