Tuesday, 22 November 2011

Sampai terjerit2 kami satu rumah........

Terjerit bukan sebab histeria.....

Tapi menggila tengok bola..

Suspen sungguh...

awal2 lagi dah spoil mood, baru 5minit main, punggung xpanas lagi duduk, dah masuk gol, adoihhhhhh

Rasa mcm dah malas nak tgok, tp rasa rugi plak klu x tengok...

Nak tengok jugak lah...

Sambil mengunyah buah rambutan yang baru amek dari kg Sekinchan, dah siap kupas kulit 1 kampit sblum Maghrib, semangat nak tengok bola punya pasai.....

Bila dah masuk gol tu, dalam hati, bising2 kat depan TV, kna gol jgk 1, xmau kosong, xmau kalah dengan Indonnnnnnnn.....

Isk, geram la tgok pengadil ni... nape macam xadil je... [ke kitorg yg bute main bola???]
Pemain Malaysia buat salah sket, dpt kad kuning. Buat salah sket dpt kad kuning.
Indon punya la main kasaq xsenonoh, dapat nasihat je, iskkk. Bagi la kad kuning trus, xyah la nak nasihat2 mende kt tgh padang tu.. xpuas hati betoi......
Bila ckp kat enSuami, dia kata OK je pengadil tu.. [ye ke??? cam xadil je]
Sayang ni semua OK, bagi dia baik je semua orang... [hai enSuamiku yang baikkkk]

Kalau bola nak ke gawang gol Msia, Shida jerit, No no no no....
Kalau Khairul Fahmi dapat selamatkan bola, I Love U Khairul Fahmi, muah!

Hahahaha...... lawak gila bila tengok.
Awalnya bertiga dengan Shida, Mas dan Nabilah. Sebab Ju pergi kelas.

Bila dah habis separuh masa kedua, tambahan masa bermain... Mata dah mula mengantuk, menguap dah.
P amek bantal dok dpn tv. Alek2 baring2, terlelap.

Dengar2 je ada orang jerit..[oo Ju dah balik, mamai2 lg masa ni]
Ju bising2 dah gol tapi xkira...
Pelik je, nape lambat sangat pengadil tu nak infom yg bola tu dah outside?
Penat je pemain tu pulun nak sumbat gol, tgok2 batal, adoi......

Akhirnya kena penalti juak..
Masa ni, badan ketaq sampai ke kaki..[macam ceq plak yg nak kena sepak bola]
Peluk bantal kuat2, ketaq.. sejuk 1 badan.....
Ye la, xsuka penalti ni...
Sebab penentu menang kalah sangat mudah...mati la camni...

Bila Indon boh gol, huhu sedihnya.....
Kalau Malaysia boh gol, terjerit kami satu umah...
Ntah2 bising sampai ke jalan...
Teruk betoi la anak2 dara ni, hahaha...

Xpe, xdak orang tengok pun...
Kami je tau sape yg jerit.....
Ehhh, korang pun dah tau yg kami dok jerit2 semalam...hehehe

Ala, xheran nye... mesti semua yang lain pun jerit jgk kan....
Korang pun jerit jgk kannnnnnn
Semangat kottttttttt....

Akhirnya MALAYSIA MENANG, yehhhh........
Lagi kuat kami jerit......
Terloncat2, hehehe........

yeh, syok...... tp xda cuti......
Kepuasan menonton bola.....
Camni rasanya tgok bola, Ju kata. Seumur hidup Ju xpenah tggu bola camni. Patut la org laki kusyuk, syok tengok sampai xhirau benda lain dah....

Kami syok terjerit je, hahaha....

*ade org kate, muka Baddrol cam muka enSuamiku, ade ade ade, ade ke??? baru tau Baddrol tu org Kedah. yeh, org kedah mmg terer. I Like!!!

2 comments:

  1. A'ah lah..uppa pun rasa muka badrol macam muka hasyim...mamat tue buat suspen jer tendang penalti, nasib baik gol.

    ReplyDelete
  2. student Hasyim yang cakap mcm tu kat dia..."cikgu ke yg main bola tu" ade ke logik, cikgunya di sarawak, mlm2 nak main bola plak..
    lawak, lawak...

    mlm tu pun housemate ckp, "mcm muka enHasyim la, baddrol ni"
    hehehe.....

    Baddrol la pyelamat, Malaysia menang.
    memang hero lah, i Like..

    ReplyDelete

Terima kasih untuk komen bernas anda :)