Tuesday, 15 November 2011

Bukan nak pujuk Abang...... =(

Huhu, semalam dan sebelum2 ni....
Kalau enSuami merajuk, memang mcm tu lah ayatnya.

Bukan nak pujuk Abang.........

Hukhukhuk, xreti.......
Kalau ada depan mata tau la nak pujuk camne...
Tapi kalau bab cakap ni memang lemah la.....
Xreti nak wat lembut2 cane...
Terhegeh-hegeh nak pujuk...
[Tengok tu, rasa terhegeh-hegeh plak nak pujuk suami]

Terhegeh pun apa salahnya kan, untuk suami sendiri....
Iskkk xbolehhhh, malu ar nak terhegeh2, hilang la macho saya....

Kesian enSuami saya.
Terpaksa pujuk diri sendiri.
Sejuk sendiri... tanpa pujukan dari isteri.

Maaflah Sayang.
Nabilah xreti..................

Kalau sembang2 balik, enSuami tanya...
Suami : Nape Nabilah xreti nak pujuk Abang?
Isteri : Xtau, xreti...[senangnye kau bagi alasan]
Suami : Dulu kecik2, bila nangis, Mak xpujuk ke? Macam tu la pujuk Abang. Macam Mak pujuk anak.
Isteri : Mana da, Mak pujuk Nabilah [keras je jawapan]
Suami : Xkan la Mak xpenah pujuk???
Isteri : Ermmm [pikir lama] Mana da, tambah lagi dengan batang penyapu ada la...
Suami : Isk, mengarut je dia........
Isteri : Ha la, xpercaya sudaa. Mak Nabilah bukan macam Mak Sayang, baik2 aja...
Suami : Aishhhhhh, kesian betoi la xpenah kena pujuk.
Isteri : Kesian kat Sayang jugak, dapat isteri macam Nabilah xdapat pujuk Sayang, kekeke...
Suami : Hurmmmm, kesiannyalah Abang........

Hahaha, mcam tu la gayanya.
Terpaksa pujuk diri sendiri.

Semalam bila enSuami merajuk, dah cuba cakap2, gurau2, main2 untuk cool kan dia...
Tapi hati ni xtegarlah.
Xboleh terima kalau dia xrespon dengan baik.
Sebab dah biasa dengan Hasyim yang baik....
Rasa bukan dirinya kalau dia marah, merajuk atau sebangainya [ingat enSuami kau tu MALAIKAT???]
Adoiiiii..
Pas2 terus cakap, xpelah Nabilah nak letak tepon.
Keluarlah ayat keramat enSuami, Bukan nak pujuk Abang.....

Huahuahuahua.... bukan niat di hati xnak pujuk.
Tapi xtau nak cakap pe, sebab sedih enSuami layan macam tu.
Tapi salah isteri jugak, x cepat2 nak pujuk Suaminya...
Dah cube, tapi belum berjaya [arghhhh banyak la alasan kau]
Huahuahua...........

Dari semalam dah pk2 nak tambah ilmu camne nak pujuk enSuami.
Tengok2 hari ni ternampak, tajuk entri Us FaridRashidi dengan Tips Merawat Suami Marah dan Merajuk...
Isk2 macam tau2 je Ustaz ni, Nabilah tengah cari ilmu ni.. cepat2 klik...
Panjang berjela plak Ustaz ni bersyarah, hehehe.
Nak kata fokus tips tu xla fokus sangat.
Kalau nak petik tips tu, kesimpulan yang dapat diambil,

  • HENDAKLAH CEPAT PUJUK
  • JANGAN DIBIAR LAMA
  • INGAT HATI LELAKI JUGA ADA PERASAAN (boleh merajuk, marah, sedih dan sebagainya)
  • GUNAKAN SENJATA WANITA UNTUK MEMUJUK (masak makanan kegemaran, pujukan suara lunak, berhias dan layanan istimewa untuk suami) [waaaaaa, saya nak buat yang ni, masalahnya enSuami saya xdak depan mata, tu yang xleh buat tu]


Pastu google lagi "Suami Merajuk"
Terjumpa entri ni, Bagaimana nak pujuk kalau suami merajuk?
I suka komen2 kat bawah tu.......
Cadangan yang berkesan hanya boleh buat bila enSuami ada depan mata.....
Suke, suke, suke.......

Korang nak tau apa tips nya?
Pi la tengok baca, hahahaha.......
Ops, orang yang dah kawen je boleh baca.......
Yang xkawen, syuh syuh jgn baca.......hehehe.








No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)