Thursday, 27 August 2015

Walimah di Batu Laut, Singgah di Pantai Morib...

Assalamualaikum...

Ahad lepas, setelah lama tak jalan2 melihat alam luar, wakakaka

Kebetulan ada jemputan kenduri kawan serumah semasa bujang dulu di Bangi, digagahkan juga la ke sana..
Lokasi Batu Laut, Tanjung Sepat..
tak ingat pula, bila dalam perjalanan ke rumah dia, melalui Pantai Morib..
pernah la dua kali pergi rumah dia..
sebab kakaknya, teman semasa belajar, merangkap teman serumah juga..
masa dia nikah n bersalin, pernah la ziarah bersama2 kawan2 lain..
so kali ni adiknya pula yang kawen...


Penunjuk arah ke rumah kenduri..
lupa plak nak cakap kat enSuami, terus pun boleh..
sebab rajahnya agak meragukan, terus ke, ke kanan nih?
enSuami amek kanan, jumpa la kami si pantai Morib...

Alang2 dah lalu, sampai pula awal lagi, sebelum jam 12..
makanya enSuami ajak jalan2 tengok pantai...
saya pun tak ingat pernah datang ke tak...


enSuami dok bebel, mana chalet orang kaya tu?
hah, kat sini ke...
macam lain je...
yang tu berpantai...
yang ni tak ada pantai pasir, tapi batu2....

Lama2, baru teringat, yang tu kat Bagan Lalang, kan?
sebab pernah ada program kat situ..
itu jalan lain la, mana nak ada kat sini..
confused sudaa....


Lagak si kenit tu..
serabutnya rambut dia..
kalau kita sikat, lagi dikecaqnya [diserabutkan]..
jenis tak boleh dirapikan..
nak pakaikan cekak, diikat getah, atau dipakaikan tudung..
tak sampai seminit, dia dah cabut, adoi....


Ikut suka la anak oi..
asal jgn dok jerit2, gheyau sudaa..
nanti Abi jeling2 kat Umi lak, kalau anak dia berbunyi...
kita lak yang salah, iskk


Apa fesyen ntah Hafni sekarang ni..
kalau nak ambil gambar dia je, mesti dia buat kepala senget, siap depang tangan ke atas, macam nak menari zapin..
gaya posing Hafni kot...
hahaha, nak tergelak je tengoknye...


Tak lama pun dapat lepak kat situ, enSuami ajak pi makan kenduri cepat..
asalnya kawan2 serumah yang lain, ajak berjumpa di kenduri ni..
tapi diorang nak tunggu pengantin ready makan beradab dalam lepas zohor gitu..
nak tunggu sampai pukul 2, 2 jam lagi oi...

Apa lagi, bos dah bagi signal tu..
nak cepat2 makan, nak cepat2 balik la tuh!
memang tak dapat nak duduk lama, sebab orang nak makan kenduri, tak cukup kerusi..
saya, suapan terakhir, terus minum air, angkat punggung terus pergi cuci tangan..
masa tu ada satu family tengah menunggu..
kesian lak kalau satu family dok asing2 kan...
segan pun ada nak buat lambat2, tu yang bangun terus tu...

Apa punya blur saya masa tu..
dah masuk dalam rumah pengantin, letak hadiah kawen, terlupa nak jumpa pengantin..
saya dengar pengantin tengah mekap dalam bilik..
tak ketahuan punya pasal, kawan saya pun sibuk sediakan makanan majlis beradab, jadi tak dapat nak sembang apa2..
sempat salam je..

Pastu keluar dari rumah, enSuami dah kelip2 mata, suh cepat..
tak terlintas nak bergambar depan pelamin pun..
dah pengantin pun tak dok, huhuhu...


Ada photobooth dengan buku tetamu je la pengubat duka ahti yang lara..
paksa juga enSuami amek gambaq satu.
klu tak, tak ada bukti mai kenduri..
sebab tak dapat jumpa pengantin...
rasa tak bermakna sangat, huh....


Selamat Pengantin Baru Nurul...
minta maaf la tak dapat tunggu..
enSuami saya bukan jenis nak lepak2..

Habis makan je, kalut dah ajak balik...
sedey tau, hukhuk..

WhatsApp : 019-3330382
Tempahan Design:
Banner | Buku Iklan | Label | Logo | Header/Edit Blog | Kad Nama | Poster

2 comments:









  1. Heheh :)

    Untung la hang dapat p jugak. Kami p Hulu Langat hari tu.

    ########
    Jemput singgah blog saya ANAKSIHAT

    ReplyDelete
  2. saya pun pasti tak lepaskan peluang untuk tulis ucapan kawen kalau g wedding

    ReplyDelete

Terima kasih untuk komen bernas anda :)