Search This Blog

Wednesday 9 April 2014

Tentang NabilaHasyim


Nama penuh saya adalah Nabilah binti Ahmad.

Dilahirkan pada 9 April 1985 di rumah tok di Jalan Dato’ Kumbar, Alor Setar.
Saya mula belajar di Tabika Kemas di Simpang Empat, Alor Setar.

Kemudian ke Sekolah Rendah di SK Haji Hassan Itam (1992-1997) juga di Simpang Empat. Pergi sekolah jalan kaki je pada waktu pagi.

Selepas UPSR, saya belajar di sekolah perempuan sahaja dari Tingkatan 1 hingga 5 di SMK Tun Sharifah Rodziah, Kuala Kedah (1998-2002).

Selepas SPM, dapat tawaran panggilan kedua ke Matrikulasi MARA di Kulim selama setahun. Kelas Sains Biologi (Kelas B-B3) untuk sesi 2003/2004.

Seterusnya melanjutkan pelajaran ke UKM Bangi dalam bidang Sains Laut sehingga tahun 2007.
Pernah mengambil Kursus Pembantu Juruteknik Sistem Komputer Tahap 2 (2009) di Kolej Menara Jaya Kampar, Perak.

Saya pernah bekerja sebagai guru PASTI Siti Sarah, Seksyen 7, Bangi. Guru SK ABIM di Seri Manjung, Perak. Lepas tu dah serik tak nak jadi cikgu lagi. Rasa macam tak layak nak mendidik anak orang, huhu….

Saya lebih suka buat kerja melibatkan komputer dan mesin daripada menghadap manusia yang pelbagai ragam dan kerenah. Pernah berkhidmat sebagai SUK YDP PAS Serdang, dan Pembantu YB Adun Bangi dari tahun 2009 hingga 2013 selepas pembubaran DUN untuk pilihan raya ke-13 pada bulan Mei.

Selepas tamatnya kontrak, saya tidak bercadang untuk bekerja lagi memandangkan pada masa tersebut, saya dah sarat mengandung dan menunggu masa untuk bersalin. Kebetulan masa tu enSuami dah beli rumah di Kuala Selangor, maka saya terpaksa berpindah terus keluar dari Bangi. Bermula la episod kehidupan saya sebagai suri rumah sepenuh masa. Berada di rumah memberikan saya masa terluang bersama anak dan suami.

Suka berDIY. Bagi saya sesuatu DIY menjadikan saya untuk berfikir lebih kreatif dan hasilnya lebih memuaskan kerana mengikut kehendak dan keperluan kita sendiri. Lagipun kebanyakan DIY menggunakan bahan2 yang ada di depan mata sahaja. Jimat kan???

Mempunyai seorang suami penyabar yang bernama Hasyim Rahimi Muhamad Shahri yang bertugas sebagai seorang guru di SMK Seri Tanjong Kuala Selangor.

Masih mempunyai seorang puteri bernama Hafni Azzahrah yang selamat dilahirkan pada 4 September 2013 di Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah Bangi.

Blog ini ditulis untuk menceritakan tentang apa saja yang ingin saya kongsikan kepada umum, sebagai kenang-kenangan pada masa akan datang. Dengan berblog juga, saya dapat berkenalan dan berkawan secara maya walaupun tak pernah kenal dan berjumpa.

Saya sangat berbesar hati kepada semua pembaca blog NabilaHasyim ni. Kalau suka, boleh baca, kalau tak suka, jangan mengata ekkk....

Saya seorang yang simple, OK aje... Tapi kalau ada orang buat silap, saya memang cepat melenting. Sebab tu saya tulis ada suami yang Penyabar, ngeh ngeh....

OK, ada apa2 pandangan dan tambahan, nanti saya update lagi ye... tengah kering idea plak... Masa dok sorang2 tak menghadap komputer, macam2 nak cerita, heyyy.........

Babai Assalamualaikum..... 


0 comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers