Wednesday, 23 April 2014

Hafni : Hari ini kita ada mandur....


Assalamualaikum..

Kerja2 hari2 sebagai pengurus rumah tangga...
nak2 bulan ni, kawasan kami ada catuan air.
dua hari ada air, dua hari tak ada air.

Disebabkan tak ada air ni la, paip rumah kat bilik air terkepung udara.
asbab jadinya, air tak dapat keluar melalui paip.
nasib baik jadi kat bilik air depan n paip mesin basuh baju sahaja..
kalau kedua2 bilik air jadi camtu, aii mau mengamuk la nak rasa, nak mandi pun susah.

tapi azab jugak bila nak basuh baju.
terpaksa tarik salur getah yang dok siram kebun jadi salur untuk mesin basuh.
kadang2 nak cepat, basuh tangan.
tapi saya hanya gigih untuk basuh lampin Hafni je la...

Nak basuh baju Umi Abinya, Abi kata tak yah susah2...
tunggu hari ada air, baru nak basuh.
mau la 2-3 round mesin tu kerja, kekeke...

Sejak akhir2 ni enSuami ada kerja kat sekolah.
memanjang sibuk dia ni...
kata ja kerja setengah hari, tapi, saya rasa mcm sepanjang masa dia tak ada.
tak patut betul, iskkkk

kalau Abi tak ada, memang Hafni asyik nak ikut saya je la..
tambah sekarang dah pandai merangkak, xnampak kelibat Umi Abi, laju je dia mencari.
kadang2 saya pun tercari2 dia, mana pergi.
kalau diammmm je, mesti ada pape yang dia buat sorang2 tu.
kalau tak, mesti dia jerit, nangis2.....


Kalau dah buat kerja, asyik nak ngikut je, macam ni la jadinya...
kalau letak kat pintu pun, dia merangkak nak masuk jugak..
last2 letak atas toilet tu ha...
baru tak bergerak2...

Sambil Umi dok bilas CD2nya, dia dok tgok kat atas tu.


lama2, Umi plak nak tgelak...
mcm bos dok tgok kuli buat keja lak, kekeke......

Aiii, mandur saya ni excited bukan main dia boleh tengok orang buat kerja.
kdg2 risau jugak, kalau2 dia dok bergerak2..
kejap je ni, xlama pun boleh duduk...
budak2 kan, manala reti nak duduk diam..
sabo jelah...



2 comments:

  1. wahh..ada mandur check keje ke..hihi..
    sini pun ada catuan air hari tu..hope bulan may dah settle lar

    ReplyDelete
  2. baca dalam paper catuan tamat bulan April.

    sepatutnya bulan ni tetiap hari ada air lah..

    tak gitu?
    saya kat sini dah OK rasanya.

    ReplyDelete

Terima kasih untuk komen bernas anda :)