Sunday, 5 August 2012

D.I.Y : Penggantung Tisu aka Tissue Holder

Ini DIY yang paling gempaq skali arrr...
Hahahaha...

Gempaq sebabbbbbbbbbbbbb

Dalam masa kurang 5 minit, boleh dapat idea, buat, siap dan terus pakai.

Tak sangka, bakul hantaran yang tak terpakai sebab rosak n tak utuh tu, masih jugak berguna.

Mula nak amek bakulnya saja...
Oh ya, bakulnya, Nabilah buat letak bawang besar, merah, putih.
Longgok satu tempat aja, senang.
Jimat ruang.
Buat masa ni, ruang dapur amatlah terhad.

Jadi masa minggu pertama kemas rumah, dah beli tisu panjang ni, nak plak la pemegangnya.
Pemegangnya mesti la efektif, mudah nak guna.

Akhirnya tercetuslah idea begini.
Cucuk kiri kanan aja.
Mudahnyaaaaaa


I Like!!!!!
Terima kasih ya Allah, bagi idea ni..
Senyum meleret.
1 kerja selesai.
Sukanyaaaaaaaa

Bolehlah gantung2 kat dapur.
Gantung kat pintu cermin high kitchen.
Sebelah tu sarung tangan dapur, DIY jugak.
Dalam entri lepas dah cerita.


Bila ada rumah baru boleh guna, kekeke.
Berguna jugak semua hasil kerastangan yang lalu.
Alhamdulillah.

Suka sangat tengok penggantung tisu ni.
Tak sangka idea yang boleh digunapakai.
Tanpa mengeluarkan kos baru.
Pakai bahan yang terbuang.
Jimat ruang.
Selamat wang.

Inilah tissue holder saya.
Sangat puas hati. 

p/s : apa plak projek seterusnya ehhh??? mana satu yang nak disiapkan dulu nih?


No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)