Tuesday, 14 February 2012

D.I.Y : Aksesori Perhiasan Kereta ; Berjaya MengUNINGkan WakSabar!

Hari tu plan dalam kepala otak, nak buat 2kusyen nak letak kat dashboard belakang. 2kusyen leher. 2poket belakang kerusi depan. 2pelekat tali pinggang keledar. dan nak letak pelapik kat dashboard depan dan balut stereng keta.

Mak aii, banyaknya hang nak buat Nabilah ahmad.
Dah ler pilih kain kaler kuning, memang enSuami bangkang habis!
Hui, dah beli dah.
Lama sudaaa......
Tapi xsiap2 lagi.

Sebab nak sulam nama kat sarung kusyen dan lain-lain lagi.
Dan untuk setakat ni pun, bukan keseluruhan projek dalam kepala ni dah siap.
Separuh je rasa..

Xsabaq nak pasang dah.

Bukannya apa, banyak sangat barang menyemak dalam rumah n bilikku.
Sebelum housemate kata pape, elok2lah longgokkan dalam keta ja.
Sejak beli almari baju hari2, rasa lega sket.
Bab2 baju dah setel, xda nak serabut pandangan mata bila tengok bilik belakang tu, kalau tak, alahai sedihnya tengok almari bajuku yang terkoyak-rabak n selalu runtuh bila Nurul tarik baju2 dia kat rak baju dia [mesti korang xpaham dan xdapat bayangkan kan, emmm abaikan, memang sedey!]

Bila dah siap je kusyen 4segi n kusyen leher tu, terus semangat nak pasang.
Masa pagi tu pasang, macam ni la rupanya....


MMS kat enSuami, jangan marah, huhuhu!


See, dah kuning kan keta ni, adoi.....
Xtau la sakit kat mana, pi pilih kaler kuning ni...

Memandangkan dashboard belakang WakSabar ni tinggi dan kedudukan kusyen macam tu jadinya bila letak, xjadi nak kekalkan kat situ.
Mengganggu pandangan la bila tengok cermin pandang belakang.
Allah, patutlah...
Dashboard yang kuning tu pun mengganggu.
Masa drive tu, terus tarik, jatuhkan ke bawah.

Akhirnya pada masa kini, kusyen ni duduk macam ni je la, kat kerusi belakang tu.

Kadang2 rasa menyemak la plak..
Kadang2 rasa lantak lah...
Habis pusing plan 360 darjah.
Tak seperti yang dibayangkan.
Sekarang ni macam tu lah.

Ayat bangkangan:
Nape pilih kaler kuning?
Hitam lagi best, lagi macho!
Dalam hati sabaq je lah...
Yelah kali ni je nak wat benda ni....
Pakai la dlu sampai kotoq rosak, pastu buang!
Lepas ni beli ja terus, malas dah nak wat pape...

2dunia yang berbeza.
Mungkin diriku yang cerah, memang dah besa kaler yang striking.
Tapi enSuami, xsuka, xsesuai, pelik katanya.

Apa yang pelik, mataku nampak cantik saja.
Dia dah biasa dengan kaler yang besa2, yang xjanggal dan sesuai dengannya.
Tapi Nabilah memang tiada halangan, kaler apa pun masyukkk...

Sekarang menjadi pnIsteri dengan dunia yang terhad pilihan warnanya untuk meraikan enSuami.
Baiklah ini yang terakhir wat pelik2...
Lepas ni nak diam saja....

*Apa ek kerja harianku bila menjadi suri rumah sepenuh masa kelak???? Nak merapu gitu gini xboleh sudaaa...sobsobsob =(

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)