Friday, 9 December 2011

Yang pelik-pelik (^0^)

Khamis, 8 Dis 2011

Semalam tengah keja kat opis, Lina datang pejabat nak scan borang sekolah.

Dah lama dia ada, tiba2 Nabilah bau sesuatu.......
Bau daun pisang...

"Aisyah, sape beli nasi lemak???"
"Mana ada nasi lemak petang2 ni kak oi..."
"Bau macam nasi lemak la, emm"
"Ni...." sambil Aisyah menunjukkan ke arah Lina.
"Tau la dia tauke nasi lemak, tapi xla sampai bau badannya nasi lemak, adoi.."
Hehehehehe......
"Ape-ape???" tanya Lina terpinga2.
"Bau nasi lemak le..."
"Oh mmg petang ni ada buat nasi lemak, sbb ada orang tempah. Nanti Lina hantar kat akak eh..."
"Eh, xda la. saja tanya, terbau..."

Cepat2 sambung wat keja balik.

Kalut2 balik umah, nak ganti Nurul yang xdapat masak hari ni...
Dok sibuk siau-siau kat dapur, tiba2 Lina datang bawak 2 bungkus nasi lemak yang sedap ni...

Slurrrrrrrrrrrrpppp, terliur.
Elok2 habis masak, terus buka nak makan.

Sambil sms kat Lina, ucap terima kasih sbb kasi makan nasi lemak free petang ni...ngee suka
Baru pikir2 nak masak nasi lemak esok, sebb tiba2 teringin.
Tengok2, dah ada orang bagi, nasi lemak yang paling sedap kat Bangi plak tu, sedapnya puas hati.
Alhamdulillah.

Kalau korang nak merasa lemak yang best ni, jemputlah datang ke pasar basah Seksyen 1 Bandar Baru Bangi, gerai no. 4, Kak Zah.

Sure, xrugi........


Jumaat, 9 Dis 2011

Sampai2 opis, Kak Sab bagitau YB ajak pi Pekan Bangi tengok rumah mangsa banjir.
Bila melawat umah2 mangsa banjir, ternampak plak buah rambutan yang masak ranum di pokok..
Sedapnya, nak minta sket, bo ke... [dlm hati je]

Tengok2 dlm perjalanan balik, YB suh singgah kat tepi jalan, ada orang jual buah rambutan. pastu nampak plak durian.
Nak semuaaaa, hahaha....

Akhirnya YB beli rambutan n durian jgk, yeh!
Alhamdulillah, dapat makan free lg, i Like...

Yang pelik tu, semua yang teringin terlintas tiba2, xbagitau sesape, ada plak orang yang nak bagi apa yang kita teringin tu...

Rezeki, rezeki, rezeki, Alhamdulillah... =)

~Rezeki durian hari ni~
Ada lagi yang pelik, petang tadi pi Econsave beli barang2 makanan untuk sumbangan mangsa banjir Dun Bangi, selepas barang2 tu disimpan dalam Hilux Pusat Khidmat Masyarakat DUN Bangi, Nabilah dan Kak Sab naik Econsave balik untuk ke food court nak makan. Terus balik tanpa syak wasangka. Tapi awal2 lagi memang dah risau kot2 jadi macam hari tu, Kak Sab bersangka baik...

Bila mai malam, Haji Rosdi n the team dok bungkus2 makanan tersebut, tengok2, gula 2kg xcukup sebanyak 20bungkus!!!!!
Adusssss, ada lagi yang curi kali ini...

Tau la, keta tu Keta Adun Bangi, tapi jangan la amek sesuka hati....
Memang la duit rakyat, tapi nak bagi pada yang sepatutnya diberi.
Tapi kalau la yang curi tu rakyat Malaysia, xpe la......
Ni klu mat bangla ke sape2 yang bukan warganegara ni, hok ni memang xsesuai ma...


1 comment:

Terima kasih untuk komen bernas anda :)