Tuesday, 12 July 2011

Wong Solo, Seksyen 9 Bandar Baru Bangi


~Ayam Penyek Wong Solo, Seksyen 9, BBB~
Tau, Wong Solo ada banyak cawangan kat tempat2 lain.
Ni nak cerita pengalaman kami makan kat sini...
Dulu dah lalu dengan adik depan kedai ni...
Masa tu, xtau menu apa yang ada di kedai ni...

Kebetulan 3 Julai lepas, selepas pulang dari Bagan Lalang, rasa teringin nak makan ayam penyek.
Ajak kawan2, Aisyah Lina dan Poji pi Seksyen 15 (dah tau kat situ je ada ayam penyek), Aisyah kata kat seksyen 9, sedap.
Ye ada? xtau pun.
OK, ikut ja, janji ayam penyek!drooling

Rupanya kedai yang dimaksudkan adalah kedai yang berdekatan dengan tempat keja Iqa.
haritu Iqa ada cakap, kedai yang dekat dengan opis dia, makanannya mahal2, tapi mahal2 pun penuh jugak orang.
Nabilah pun menyampuk, Ala orang Bangi ni bukan heran dengan duit, janji sedap.. Mahal pun xpa, bo bayar.
Malam ni, saya tergolong dalam golongan ni, Oh tidak!!!
Kuang kuang kuang..........

Masuk dalam cari meja yang duduk bersila, partition yang akhir sekali dekat dengan dapur.
Tengok menu...Waaaa boleh tahan harganya.
Pas2 amek yang set siap je, Nasi Putih, Ayam Penyek, Salad, Tempe, Tauhu dengan Terung Goreng. Dapat 1Cup Air SeaMaster. Harga 1set RM10.90.
~Set Ayam Penyek~

Ok x?
Minuman yang Lina nak perkenalkan Jus Avokado.
Xdak rezeki, buahnya dah habis pulak.
Nabilah order Limau Suam je lah....
Minuman jusnya pelik2...Sweet bila baca
~Xnampak la kat sini. Dah lupa dah nama yang lawak tu, Apa jus....Gembira namanya, hee heekekeke~

~Limau Suam dan 1cup SeaMaster~
Semua pelayan kedai ni yang lelaki bersongkok... Bagus
Yang perempuan pun bertudung.
Ada unsur2 pakaian Indonesia seperti batik.
Bagus ada identiti tersendiri.
Suka makan, sambal dia sedap dan pedas gilaaaaaaaaaaaaaaaaoh go on



No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)