Saturday, 17 April 2010

Accompany YB As A Cameragirl (",)

Petang semalam, YB tanya boleh ikut iring dia tak esok ada majlis, memandangkan En. Azizi ke Pulau Pinang kerana membawa anaknya ke temuduga kemasukan USM bulan Jun ni. Kalau xda orang ikut, maknanya tiada orang yang akan mengambil gambar. Nada xdapat join sebab tok dia ada datang Bangi dan berjanji nak berjalan-jalan ke Seremban. nabilah pun dok pikir la nak ajak siapa ni teman. Nabilah kata la, Dr ajakla Ustazah. Pas2 Dr jawab, tiada jemputan untuk isteri. Pas2 kepala Nabilah pun terpikiaq, habis2 Nabilah pi boleh plak? Balik umah baru terpikiaq, awatla aku ni ngok sgt, betul jugak ayat Dr tu, klu bawak isteri, tentu orang (Tuan Rumah) perlu melayan Ustazah sebagai isteri YB. Kalau Nabilah pergi, apa la sangat. Cameragirl, bukan ada tempat khas pun..Huuuuu.

~Hari Takrim la ejaannya. Tadi Nabilah eja Tahrim. Salah daa~

So dapat ajak Zaihasni teman. Program pertama p Sek Men Al-Amin, Sungai Tangkas. Pi sana, jupa ramai kenalan UKM yang jadi cikgu kat situ. Mulanya nampak Asrol, junior FST, Biologi. Dia ni budak JIM. Aktif sungguh dengan Karisma. Ada juga sekejap masuk IPU, tapi banyak benda dia xsetuju dengan jemaah. Katanya kenapa nak buat program, perlu sorok2? Karisma, xtakut pun. Ingat lagi Ayuni cerita balik, masa dia dok sembang2 dengan Asrol masa kat PMFST dolu2. Waktu tu Asrol tengah berbaris nak menyambut YB la. Tunjuk kat Zai, "Macam kenai ja pakcik tu.." Kitorg sengih2 ja la.

~Ha ni ha pakcik Asrol tu, yang hujung sekali sebelah kanan dengan uniform rasmi guru~

Pas2 dah sampai di dewan jupa kawan Ibu Zain, Nooraini, FPI. Dia IPU jugak, tapi xikut sangat klu xsilap. Besa la FPI, sibuk banyak assignment. Pas2 tanya la lagi, Sapa lagi ada yg UKM kat sini? Kak Noraini kata ramai la jugak. Pas2 dia sebut lagi sorang FST, Rohaslina, Kimia. Batch Zai. Nabilah dah xingat yang mana satu. Zai kata, tengok muka nanti mesti ingat balik. Pas2 jupa dia. Dari jauh lagi, Nabilah dah ingat dah bila nampak muka dia. Yang ni pun JIM jugak. Kawan baik la dengan Asrol.

 ~Baguskan poster ni. Us pun patut plagiat untuk SMKB. Heheh,~
 
 ~Jualan Coklat sempena Kutipan Dana untuk Surau. Nabilah beli satu yang "Love" tu. Makan dengan Zai. Kat tengah2 ada kacang. Either walnut atau hazel kot. Pas2 tersangkut gigi berselisih, Allahuakbar, sakitnya Zai. Zai pun naik seriau.~

Habis selesai perasmian, pi Taman Tasik Cempaka. Hari Sukan Bola Sepak dan Bola Jaring PASTI DUN Bangi (Kawasan Serdang). Comelnya tengok budak2 ni sepak bola. Sepak ciput! teringat masa main futsal hari2. Rasa nak main lagi, xpuas. Pas2 p tengok bola jaring plak. Eh mcm kenal ja, pengadil tu. Ain la. Lama xjupa Ain. Kawan baik Lynn. Us pun kenal kot, Zunnurain FEP.

 ~Kenangan Main Futsal, sungguh adik2 ni sepak bola, tapi tu lah, xjauh tera mana pun~

~ Keciknya dia punya net tu, macam kartun je tgok diorg ni main!~

 
 ~Berehat sudaa, mereka. Penat gila jadi pengadil utk budak2 ni.. Kena banyak bgerak tunjuk gerak langkah, hehe sabaq no0 Kak Wahida ngan Ain~

Ain dengan Kak Wahida jadi pengadil untuk padang tu. Satu lagi padang AlFatihah dengan sape, Nabilah xperasan la plak. Jumpa Alhafiz dulu, baru nampak Fatihah.

 ~Haha, curi2 amek gambaq depa berdua. Masa ni la, Alhafiz mengejek braces Nabilah~

~Haha, curi2 masa, amek gambar jap. Sempat lagi merendek depan YB~


LESTARIKAN INISIATIF IMEJ SELEKTIF

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)