Saturday, 17 October 2009

Makanan Sarawak

Kuih cincin. . rangup dn manis. dalamnya ada manisan bersalut tepung kemudian digoreng. Ttp kalau ak ada gigi, jgn makan sebab keras sikit.

INI pun dari tepung sagu, rasa masin xda rasa
Ini linut,dari tepung sagu yg dcmpur dengan masakan
Buah engkalak - This is another exotic species which is not found elsewhere. It is eaten as part of a meal, served with rice. The fruit/vegetable is served with salt or sometime kicap.


kek lapis Sarawak yg dah siap dipotong. Cantikkan kagum lihat betapa kreatifnya org Sarawak membuat kek ini rasanya kena kukus sampai 4 jam kot ker lebih... lupa plak. Pastu telur sampai 30 biji putihnya sajer. Lapisan itu di masak setiap 1 jam. bayangkan nak kena tunggu. Haruslah kat sini mahal. Makan kejap jer habis. rasanya mmg sedap lembut jer. Ada macam-macam perisa. Ttp hati-hati senang rosak kena simpan dlm peti sejuk.


Ini Bubur Pedas sedap la jugak, tp lagi sedap bubur lambuk
Ini plak laksa sarawak, tp dia guna bihun pelik cikit, lain rasa dari laksa penang
Ini nama dia pucuk midin, atau pun sayur pucuk paku
Ini plak kuih Celorot, dibalut guna daun pandan, mcm kaswi je tp lagi sedap ni la

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)