Search This Blog

Thursday 20 December 2012

Cadar Y.E.S di Pacific Alor Star Mall

Oh lamanya tak update blog.

Oh ye, saya n enSuami balik kampung Kedah, yeh!
Kebetulan cuti Keputeraan Sultan Selangor.
Saya pon tambah lagi 3 hari, boleh cuti terus sampai wekend.
Xde la terkejan2 nak blk Selangoq kan.

Ala, enSuami saya memang dah cuti dah pon.
Dah nama pon cuti sekolah, conpem la cikgu cuti.

Tiap2 hari enSuami menghadap internet jaaaaaaaa.
Tapi xpe la hal berfaedah.
Ye ke?

Iyeeeeeee, sebab enSuami saya survey pasal kos penyelenggaraan rumah bila nak masuk rumah baru.
Kalau balik tengok windo Mozilla dia, bertab-tab ada.
Penuhhhhhhh.
Kalau sama2 online FB dia trus copy link, untuk saya tengok.
Terus sakit kepala otak dia, banyak sangat input, hahaha.

Hal yang diperhatikan:
Kos pengubahsuaian (jika perlu)
Semakan kerosakan oleh pemaju sebelum betul2 masuk rumah selepas dapat kunci.
Kontraktor buat kabinet dapur.
Cara nak tinted cermin, tingkap, pintu rumah.
Nak cari grill.
Jenama kipas, lampu.
Jenama hob, hood untuk dapur.
Dan banyak lagi la.
Tu la yang jadi pening, banyak fening la...

Bila balik kampung saya, no internet kat rumah.
Yeh, enSuami boleh tumpu tengok saya saje... [sila muntah, hahaha]

Oh ye, sebenarnya ada sepupu yang baru kawen pada 8.12.12.
Tapi masa tu saya tersepit dengan tugas dalam program.
Nak lari balik kampung, macam xpatut je.
Jadi xdpat la balik.

Bila balik kedah minggu tu, saya mesti la nak beli hadiah kan untuk pengantin.
Dah la tak pi kenduri orang, xkan nak wat sonyap je.
Bagi la hadiah, ayok!

Macam besa mesti la nak Pacific.
Kebetulan hujung tahun ni, mesti ada sales gila2.
Mak saya pon nak beli handbag baru katanya.

Serius terbeliak mata.
Waaaa murah gila.
Alor Star Mall ni kira macam SOGO la kat kL ni.
Semua jenama ada.
Diskaun sampai 70% paling tinggi.
Jadi kira la, kebanyakannya semua bawah RM 100 la.
Ni semua nak habiskan stok.

Saya?
Saya tak beli pape.
Walaupun ada yang berkenan.
Tapi handbag yang ada kat tangan sekarang, enSuami baru je beli masa cuti raya hari tu.
Kat tempat yang sama juga.

Mak saya, tak tengok pon yang less less ni...
Dia berkenan yang baru keluaq.
Conpem la harga RM 200 ke atas.

Wah, mak saya ni.
Sanggup tu.
Saya pon xpaham dengan taste orang pompuan.
Eh saya bukan orang pompuankah?

Huhu, bukan tahap saya la.
Xpenah lagi la handbag RM 200 ke atas, lokek kan saya.
Paling mahal pon, beg masa buat hantaran tu.
Kalau tak, xda maknanya nak beli handbag, huhu.

Oh ye, nak cerita pasal cadar lah.
Dah handbag bukan keutamaan saya, cerita pasal cadar.
Cadar, enSuami penah beli 1 untuk kawen kaler purple gelap.
Pastu dapat hadiah kawen, 2set cadar.
Pas2 ada set cadar enSuami masa dok Sarawak.
Saya, langsung la xdak cadar katil queen.
Dok umah sewa pon pakai toto, tu pon mnumpang yang roomate punya.

Jadi, mesti la perlu beli cadar baru.
Dah alang2 Pacific buat sale.
Kalau RM 50 tu bajet saya la untuk cadar.

Tengok la harga sebenarnya RM 239.00.
Boleh caya?
Mahai gila.
Ada orang beli?
Tak patut semahal tu.
Tak sanggup la.
Setakat bawah RM 100 boleh la.


Masa dok pilih2 nak bagi kat pengantin, sekali amek untuk diri sendiri jugak.
enSuami kata, OK.
Saya pilih corak ni.
Corak moden, salesman tu kata.
Orang2 muda suka la mcam ni.
Saya tengok pon, terus jatuh ahti, hehe.


Katanya ada 272 jenis benang.
Kualiti cotton 100%.
Tak panas.


enSuami saya plak suh amek 1 lagi.
Saya nak amek yang sama macam tadi.
Tapi dia kata amek yang area sini, mahal sket.
Pulak, ok dah enSuami bg green light, jgn dok tolak lak kan.
Rugi nanti kang, bukan selalu nak membeli, lagi2 nak balik Kedah, yihaaa.

Amek stail ni plak, kaler biru takdak lagi.
Corak moden jgk.
Baru la tak serabut tengok.
Cantiknya, i Like.


Semalam, dah seminggu balik, baru berkesempatan nak pasang.
Rugi la, eh eh, enSuami perli.
Dah beli cadar, bila nak pasang?

Bila la nak pasang, asyik tido kat karpet je.
Tak kaco pon tilam yang tak berbaju dah seminggu, hehehe.

Ok la, saya pasang hari ni ye, bos.
Ok dah pasang.
Lawa la kaler dia.
Harap tak kusam.
Nampak ceria, tak gitu?


Corak keseluruhan untuk tilam.


Bila letak bantal peluk.


Dua biji bantal yang ada.


Ok, malam tu, terus rasmi tidoq beralaskan cadar baru.
Memang selesa, tak panas.
Ok, saya paham, kualiti untuk 100% cotton.
Tapiiiiiiiiiiiiiiii, saya tunggu SALES je la, smpi diskaun 50-70%, yeh!
Boleh beli banyak2.
Yang biru tadi, tak rasmi lagi.
Jenama Windsir memang best.
Tengok kat website dia, banyak corak moden dan cantik2, bling2.
Tahun depan, boleh balik beli lagi, kuikui.
Babai........

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers