Tuesday, 20 September 2011

D.I.Y : Sampul Duit Raya

"Sayang, kita buat sampul duit raya cop NabilaHasyim, nak x?"
"Camna nak buat?"
"Tempah lah kat en Amir ke United Mind ke.."
"Mahal x?"
"Xtau lah"

Lama diam, cerita pasal hal lain lagi.........

Kemudian tanya lagi, "mau dak wat sampul?"
"Banyak ka duit nak boh tu?"
"Awat, kalau xbanyak, xleh wat sampul lah?"

Eeeeeeemmmmmmmmmmmmm............

Ntah camna dapat plak idea, nak wat camni......
Kira jadilah sampul duit raya....
Yang penting ada NabilaHasyim, ngeeee...
Bukan nak mencapap diri, tapi nak mencapap cop kami, hehehe.....
Rugi ooooo, xguna, dah susah2 buat masa nak kawen dulu.

Akhirnya, dapat la begini..........

Kertas krim ni pun lebihan dari cebisan hiasan bakul hantaran untuk Hasyim.
Masih ada separuh dari 1 rim yang dibeli hari2.

 

Cuba mencari teknik yang paling mudah.
1 A4 bahagi 4.
Pastu lipat dua, tinggal sket sebahagian kat atas untuk dijadikan pelipat nak tutup sampul.
Gam kat bahagian tepi, dah siap.

Sebelah depan, bolehlah cop NabilaHasyim,
Senang, ekonomik, dan puas hati.

Saja je, xdak keja bila di rumah....
Wat la pape yang boleh diguna pakai.......

Dah habis raya, ada lebihan lagi sampul ni.

Haritu, masa Farid Hamlud kawen, xdapat p, kirim hadiah je ke Aisyah n the gang.
Kalut2 nak bagi, xsempat nak buat kad ucapan.
Ternampak lah sampul yang xhabis ni.

Pas2 sampul ni pulak jadi kad ucapan kawen, kekeke.......

~Selamat Pengantin Baru, Farid dan Sakinah~
Dan sorang lagi membernya, Uwaisilqrani pun selamat benikah minggu lepas....
Dan sekali lagi sampul menjadi kad ucapan..........


~Tahniah ye Uwais n Roslina~

Kali ni dapat pergi, selepas majlis rumah terbuka Aidilfitri DUN Bangi, Parlimen Serdang dan PAS Serdang.
Pengantin pun tema Hijau jugak........

~Kak Sab dan Aisyah yang berselera makan nasi panjang~

Nabilah sedang dalam projek baru DIY..........
Nantikan...........
Apakah hasilnya, sekejap semangat, sekejap tinggal sepi.......
Bilakah nak siap nih?

~Cececece..................jangan jeles sih~


 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)