Thursday, 6 May 2010

Misi Kempen Hulu Selangor : Part 2

Misi Kedua kali dipandu oleh Nada, Nabilah, Kak A'an dan sorg isteri, Kak Zahrah. Awal perjalanan ikut kereta En Azizi, YB pun ada sama. Akhirnya kami terputus panduan sebelum nak masuk highway PLUS. Jauhnya kami merantau sampai masuk KL. Akhirnya dapat keluar dari sesak padat di kawasan Pudu dan masuk highway PLUS. En Azizi dan YB tunggu kitorg kat R&R Rawang. Dah sampai kat sana, siap jamak Solat Maghrib dan Isyak. Teruskan perjalanan ke Ulu bernam. Nak cari Ulu Bernam pun susah. Sampai ke Perak dah. Individu yang diberi no telefonnya sebagai penunjuk jalan kami pun, boleh buat bengong. Sape ni, saya xkenal la? Buatpa nak datang Ulu Bernam? Hai nk mengamuk ja rasa...

Dah sampai kat umah penginapan Muslimat, umah dah penuh plak. Xbo lg nk terima orang tinggal kat sini. Pas2 km ke tempat baru la. Akhirnya malam2 tido kat atas rumah kedai sorang peniaga ni. Memang dia khaskan untuk petugas2 ni. Alang2 nak makan, boleh trun bawah ja, sebab kedai makan, Alhamdulillah.

Ni suasana keesokkannya, Rumah Muslimat yang tidak dapat lagi menerima kemasukan kami semua, hukhukhuk!

~Ramai la, sapa ntah, Nabilah pun xkenal~
~Ada yang sesetengahnya Nada kenal, kira org kuat skuad petugas PRK untuk Selangor la ni~
~Ada juga yang datang dari negeri lain, seperti Melaka, Perak, Kelantan, etc....~

~Edaran risalah semasa berkempen~

~Sebelum memulakan gerak kerja, kena dengaq taklimat dulu kat sini. Memang mantop la skuad Hulu Langat ni, Nada kata. Setiap kali PRK memang org2 ni la sama, keja2 mereka tersusun, sistematik.~

~Pemandangan kemeriahan susana PRK~

~Kenderaan yang digunakan untuk mengangkut petugas yang tidak berkenderaan sendiri~

~Sebelum taklimat dimulakan~
~Buat rantaian poster dahulu~
~Bertembung dengan skuad lain semasa edaran slip pemilih~

~Sebelum nak mula~

~Mencari2 arah jalan2 umah yang terdapat pada slip pemilih~

~Jom saya ikut sekali~

~Mula bergerak~

~Wakil PAS Selangor~

~Skuad Serdang~

~Semua rumah ada bendera BN-UMNO~

~Skuad SAYANG Wanita UMNO (berbaju merah, ang..ang..)~

~Kempen, kempen~
~Pakcik, pakcik, memberikan senyuman~
~Dah habis edar, rehat daa~
~Minum2 dulu, panas tu~

~Balik umah Muslimat, ada adik2 UPSI yang tolong makcik2 di dapur. Kebetulan masak sardin daa...Xdapat ar nak makan. Nada pun xmakan sangat. pas2 nasi xhabis, kesian kat nasi, terpaksa buang. Maafkan kami, huuuuuuuu~

~Poster Dato' Zaid~

~Selepas makan tengahari, dalam kol 3, ada gerak kerja seterusnya~

~Ada edaran hamper, beras~

~Ha, siap angkut 3 kampit lg~

~Nada, bo tahan gak dia, 2 kampit sekali angkat. Yang ni gambar yg sekampit punya. Awal2 tu, xsmpt nk snap~

~Tapi kitorg kena pi hias pondok panas daa~

~Memang panas ar dok sana~

~Masa sesi taaruf, sebelum nak mula keja~

~Jeng, jeng, jeng! Binatang yang Wak suka, heeeee~

~Ni anak ni, kesian dia lapaq, dok cari makan kat longgokan sampah kt kaki bukit, sebelah ladang~

~Kadang2 dia naik ke bukit, mendekati pondok panas. habis semua jerit. Nabilah sorang ja yg dok usha dia, so cpt ready la nak lari~

~Orang India banyak tolong kat pondok panas ni~

~Kawasan depa kan, mereka lebih mengetahui~

~Pacakan bendera di sepanjang jalan kawasan pengundian~

~Bendera di sepanjang jalan kawasan pengundian~

~Kereta berbendera PKR~

~Bergambar dengan anak orang. Naik pening budak ni, semua org nk bgambar dgn dia...pe hal la kakak ni, aku comel kah?, dia kata~
~Ni ada sorang yg sindrom, Mak dia yg btudung krim tu~

~Masa ni, Mak Piah (Skuad Melaka) sedang tengok kertas peperiksaan dia. Kalau ada yang salah, Mak Piah tanya la, Ni kenapa salah ni. Dia jawab, Ni bodo la tu~

~Lagi bendera di jalanan~

~Lagi bendera di jalanan~

~Masa ni, stok belon sampai. So semua sibuk nk meniup. Nabilah, xreti. Nak pecahkan belon, tau la~

~Kak Jah, serumah dgn Safiyyah dan Kak A'an di BR~

~Masa ni, amek gambar sebab geng BN boleh amek meja2 dari sekolah untuk kegunaan mereka di pondok panas~

Perjalanan pulang, janji ngan Nada p cari makan. Lapaq la plak, tadi xmakan. Pas2 set nak pi makan kt R&R kat Rawang. Tengok2 sebelah sini, Rawang tu, Hentian Sebelah ja. Alahai...

Pas2 Nada kata kena pi Sungai Buloh la. Sungai Buloh? Restoran Jejantas? Ha la. Yeh, yeh! Xpernah pi lagi. Baru ja bincang dengan Haz, nk buat trip Al-Hamra' ke Restoran Jejantas Sungai Buloh. Ok, xpa2, Nada yang bawak pi dulu makan kat Restoran Jejantas

Dah jejak kat tapak R&R, sampai kat blok kedai2, rasa macam, dah pernah mai la. Sungguh ka Nabilah xpenah mai lg seumur hidupku ni?

So, jalan2 la cari makan. Kebanyakan kedai2 kat jejantas tu, adalah company boikot semua, KFC, Burger King, lagi pa lg ntah. Kedai pakaian sukan mcm kasut, jersey pun ada. Akhirnya kitorg makan kat sebelah sana. So merentasi jalan la...Diorg nak makan, makanan yang sup2 katanya.
~Nabilah nak makan nasi. Nampk ikan temenung goreng, sedapnya. Kuah nak amek apa ya? Kena cari masak lain yang berikan juga. Nampak asam pedas. Wah, memang mengena nih!

~Depa makan bihun sup ka ni?~

~Kami makan kat sini~

~Nada, Safiyyah~

~Ok, jalan nak balik ke tempat parking, sebelah sana~

~nak balik dah, eh belum..pi solat dlu~

~Pemandangan dari jejantas~

~Selesai solat, kami membeli makanan di A&W. Nada teringin nak makan Onion Ring. Alang2 duit poket yg YB bagi xhabis dibelanjakan lagi, so habiskan la, yeh!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)