Wednesday, 20 January 2010

Denggi di Bangi

Semalam awal pagi, dapat panggilan dari Doktor, dari pejabat kesihatan Hulu Langat. laporan ada kes denggi di Pangsapuri Sri Ayu. Pas2 YB dapat panggilan dari wartawan Nanyang plak. Pas2 last2 diorg bertiga dgn En Shahrum pergi tgok sendiri persekitaran tempat kejadian. Laporan penuh boleh lihat kat blog YB untuk catatan hari ini.

Pas2 setiap Selasa kan ada pasar malam. Nada plak ditugaskan untuk beli kuih-muih, utk jamuan meting Mini Kabinet pada malamnya. So nabilah teman Nada p beli kuih. Selera pokcik2 ni nak makan kuih pelita. Nada kata selalu cari xjumpa. Dia selalu tanya YB dan EnShahrum nak makan kuih pa selain tepung pelita? Em jawapannya memang susah, cerewet tol! Xmau yg bminyak, xmau yg melekit2. Kuih pa nya? Apam balik. Alek2 apam balik. Xcemuih ka? Manis gak, minyak gak pa sket2. Emm, cari punya cari, jumpa karipap yang gebu. xberminyak. "Beli je lah, Nada." Bajet lepas ni, nak beli apam balik la. Jalan2 nak cari apam balik, cari trademark pakcik yang muka mcm cina2 sket, tup-tup terjumpa tepung pelita. Nabilah xkenal sgt tepung pelita ni. Dah jalan lajak dah, Nada yg panggil, "Ada tepung pelita! Selalu cari xdak". So, belilah tepung pelita, 30 biji sama ja dgn karipap tadi. Sebiji kuih di selangor bharga 40sen. Kat kedah, 30sen lagi. Klu 40sen pun, kira besaq la kuih tu. Tp kat sini, emm..xpatut.

Pas2 sampai umah, Haz, Sheila, Fiza bgtau nak pogging lepas ni. Td ada announcement. Org2 sebut, "Jalan 1 palang (/) 2A", pas2 Fiza menyampuk, "Eee, umah kite ade palang!" Pas2 pakcik2 dengar, dia pun tukar, "Jalan 1 stroke (/) 2A". Tapi stroke ni dalam bahasa pa ya? English sebut slash. Tapi, em entahlah. Nak ceritanya, kitorg lepak2 kat luar masa penyemburan dibuat. Fiza, Haz sempat cabut rumput kt part sayuran2 umah kitorg. Pas2 dapat scene2 yg best2.. Cayalah!!!




~Iqa dalam diam2 nak buat tanduk kat kNabilah ya!~







~Nabilah dibingkaikan di pagar rumah~





Staf2 Kesihatan yang ada sama2 join masa semburan dilakukan~





~Semburan di depan rumah daa..~





~Menarik kan? Siput babi pun kuar gak kot..sebb ada semburan ni =)~


Pas2 bila semburan dah reda, Nabilah cepat2 masuk umah, nak tgok cerita siri Akasia yang Na-O-Mei. Bahasa Thai "orang gaji" klu xsilap. Memang keja dia orang gaji pun...Tp Fiza ngan Sheila dok merendek lagi kat luar. Diorg dok pose2 lagi. Tp xsempat la edit semua gambar2 tu. Cam banyak sgt gambar poyo diorg2. Huhuhu.. (^,^)




Cau cin cau!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)