Tuesday, 10 January 2017

[HEBAHAN] Sumbangan Wakaf Surau Nurul Iman, Kuala Selangor

Assalamualaikum...

Dah 10 hari masuk tahun baru :)
amek masa sekejap nak buat hebahan..

Baru je semalam siap design poster ni..
enSuami pun dah upload ke FB Laman Rasmi Sekolah..
cuma ada pembetulan sikit dari DANA kepada WAKAF...


So nak minta jasa semua yang kebetulan membaca entri ni,
boleh sama-sama hebahkan poster ini untuk menyumbang sedikit wakaf kepada surau sekolah..

6 Disember lepas, hari terakhir SPM kalau tak silap...
surau sekolah terbakar..
pihak bomba cakap disebabkan litar pintas..
masa enSuami dapat panggilan dari kawan tu, terkejut tergamam dia...

Ye la, kalau tak ada surau camna kan..
surau je yang diorang ada untuk solat dengan selesa...
Buat sementara ni solat di PSS dan bilik tayangan je ada...


Kebetulan surau sekolah ni pun papan sepenuhnya...
bila terbakar ni, memang hangus semua la....
tinggal rangka je...


Sejak masuk sekolah tahun ni, dah ada mesyurat tentang struktur binaan surau baharu..
ada dua pilihan buat masa ni, guna kontena atau binaan bata simen seperti biasa la...
kontena, RM300K, bata RM1.2Juta...
sebab nak buat surau 2 tingkat...

Macam menarik je guna kontena..
jimat dan cepat siap..
cikgu2 pun nak sangat cepat ada surau tu..
saya tanya besar ke kontena tu..
enSuami cakap boleh bayangkan, 1 kontena boleh muat 800 orang...
haa, besaq tak besaq tu....
tapi biasa la ada juga yang tak setuju dan ragu2...
benda luar biasa nak buat, kita takut nak mencuba..

So arkitek kontraktor tu ada datang sekolah terangkan kedua2 struktur binaan tu..
Memandangkan ada je sekolah lain berdekatan yang dah guna kontena untuk surau,
setakat ni tengok OK je....
bukannya letak kontena tu semata2..
akan guna juga bata dan simen...
cuma kalau guna kontena, dapat singkatkan masa untuk membina struktur rangka tu..
yang tu yang penting, yang selalunya melibatkan kos yang besar jika guna struktur binaan bata simen tu...

Jadi, dana tu perlu dikumpul secepat mungkin...
Pihak sekolah ada sediakan surat rasmi untuk tujuan memohon sumbangan..

Dari pihak saya yang telah terlibat secara tidak langsung ni :/
tolong hebahkan di sini...
Mohon semua, untuk sebar luaskan poster ni...

Laman Rasmi FB Page SMK Seri Tanjong, boleh klik sini...
Sebarang transaksi boleh rujuk ke emel sekolah, bea3074@btpnsel.edu.my

Sumbang ke BANK ISLAM 12083 01002 5989 [SURAU NURUL IMAN SMK SERI TANJONG]

Terima kasih kepada semua yang terlibat untuk pembinaan surau ni...

“Siapa yang membina masjid kerana Allah, sama ada kecil atau besar, pastilah Allah akan membinanya sebuah rumah (istana) di dalam syurga”
~HR Al-Bukhari dan Muslim~

1 comment:

Terima kasih untuk komen bernas anda :)