Search This Blog

Saturday 5 March 2016

CELIK EMAS : Membudayakan Simpanan Emas di Kalangan Rakyat Malaysia



Emas telah digunakan sejak daripada zaman dahulu, seawal zaman pra-sejarah lagi. Emas juga telah dilaporkan dalam beberapa dokumen-dokumen lama yang menyatakan emas digunakan sebagai barang hiasan.

Selain digunakan sebagai hiasan, emas telah lama dianggap sebagai logam yang paling berharga, dan nilainya telah digunakan sebagai piawai untuk banyak matawang dalam sejarah. Emas telah digunakan sebagai simbol ketulenan, nilai tinggi, kedaulatan, dan lebih-lebih lagi peranan yang mengaitkan sifat-sifat tersebut.

Tahukah anda bahawa wang kita simpan sebagai tabungan di bank itu sebenarnya telah dicuri? atau dengan kata lain telah dirampas. Sedar atau tidak bahawa tiap-tiap tahun wang yang kita simpan telah diambil oleh inflasi. Tak percaya? Baiklah, saya akan buat satu perbandingan. Kita anggapkan 10 tahun lepas harga emas 1 gram RM100. Pada 10 tahun lepas Anda menyimpan 1 gram emas yang berharga RM100 dan pada masa yang sama anda juga menyimpan Wang kertas RM100. Hari ini, Wang Kertas RM100 itu tetap juga RM100 dan Emas 1 gram tetap juga 1 gram tapi, emas 1 gram hari ini sudah berharga RM165.

Perasan atau tidak kalau 10 tahun lalu RM100 boleh beli macam-macam. kalau pergi pasaraya tu, penuh 1 troli tapi sekarang, RM100 tu sudah sangat beza nilainya.. sentiasa berubah nilai mengikut kestabilan ekonomi dan peredaran masa, emas tahan inflasi dan kegawatan ekonomi. Emas penyimpan nilai sebenar sepanjang zaman walau di negara mana anda berada. Harga emas juga naik dari semasa ke semasa. Cadangan saya, jika anda ada wang simpanan di bank, sebaiknya sebahagian wang simpanan anda itu tukarkan kepada emas. Beli emas.. anda sudah nampak potensi emas yang merupakan penyimpan nilai terbaik, kalis inflasi.


Disebabkan kelebihan emas fizikal ini, POWERGOLD DOT BIZ SDN BHD kini menganjurkan kempen "Simpan Emas 1 Gram 1 Bulan 1 Keluarga" bagi membuka peluang kepada orang ramai memanfaatkan emas sebagai aset simpanan berharga untuk masa depan.

Emas mahal? Tak mampu nak beli emas? Tidak mengapa, kerana POWERGOLD DOT BIZ SDN BHD memastikan semua orang mampu memiliki emas dengan pembelian secara sedikit demi sedikit pada harga murah melalui kempen "1 gram 1 Bulan 1 Keluarga".

Selain itu anda mampu menjadi TAUKE EMAS dengan modal yang sangat minima tetapi untung yang berganda (Bukan skim cepat kaya ya..harap maklum). Anda beli emas, anda dapat emas.


#Kempen1Gram1Bulan1Keluarga
#NabilaHasyimKayaEmas
#0193330382

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih untuk komen bernas anda :)

Daisypath Anniversary tickers